Det er jo noe som utlyser burde ha oversikten over ...
Det er sant, men det jeg mener er at å endre oppfatningen av en utlyst konkurranse etter at den er over, er å be om rettsaker.
Det er jo noe som utlyser burde ha oversikten over ...
Det er sant, men det jeg mener er at å endre oppfatningen av en utlyst konkurranse etter at den er over, er å be om rettsaker.
Hva som burde være en logisk oppfatning og intensjonen med "eller tilsvarende" har jeg ikke inntrykk av at det er stor uenighet om her på forumet.
Hvem er det som vet hva som er SD sin oppfatning? Det virker som alle aktører tolker i den retning som er fordelaktig for dem. Hva som burde være en logisk oppfatning og intensjonen med "eller tilsvarende" har jeg ikke inntrykk av at det er stor uenighet om her på forumet.
Det blir fort mye antakelser og "rimelig å tro" når det gjelder hva DAT har (eller ikke har) opplyst til SD.
Det blir fort mye antakelser og "rimelig å tro" når det gjelder hva DAT har (eller ikke har) opplyst til SD.
Og som nevnt en del lenger oppe, det er vel flere som har bestilt innsyn i dokumentene så da er det like greit å vente til de evt. får dem, så de kan ødelegge spekulasjonene med fakta![]()
Jeg antar at både Avinor og W har fulgt Egnos prosjektet tett og de derved må ha vært 100% orientert om tekniske forhold, implementering,tidsplaner, kostnader etc.etc.
...
Hvorfor valgte Avinor å gå sin egen vei med SCAT-1 ?
...
Hvorfor bruke nesten 250 mill på SCAT-1 med Egnos på vei?
Tos:
Anbudsdokumentet punkt 4.2
Tekniske og operative krav ved lufthamnene
Avinor skal etter planen installere utstyr for satellittbaserte innflygingssystem (SCAT-I) ved ei rekkje regionale lufthamner i anbodsperioden. Ved lufthamner som har satellittbaserte innflygingssystem (SCAT-I) installert, blir det føresett at operatøren kan nytte denne type satellittbasert innflyging eller tilsvarande system som gir presisjonsinnflyging. Informasjon om SCAT-I kan ein få frå hovudkontoret til Avinor AS, Postboks 150, 2061 Gardermoen.
Hva angår converts kommentarer angående EGNOS og Norges forhold til ESA, så kan man enkelt finne at Norge er medlem:
Hvorfor bruke nesten 250 mill på SCAT-1 med Egnos på vei?
Tos;
Tankegangen din er nok rett bare at i dette tilfelle legger man ned det eksisterende system før det andre er på plass.
Litt merkelig,når det er snakk om sikkerhet i luftfart
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.