Re: FOT-rutene fra 2012, endelig resultat
Takk for mulighet til å få DAT-sjefen i tale!
-Jeg vil gjerne vite hvordan DAT stiller seg til kravet om satelittbasert presisjonsinnflyginger i anbudsdokumentene og hva DAT har tenkt å gjøre for å oppfylle kravene. Bakgrunn for spørsmålet er et intervju du gav til NRK TV hvor det fremkommer at i løpet av de neste ukene vil det avklares om flyene DAT har anskaffet kan få installert SCAT-1. Det jeg finner litt besynderlig er at DAT visste om vilkårene i anbudet på forhånd og likevel velger å anskaffe fly som de ikke VET om det er mulig å oppgradere slik at vilkårene i anbudet faktisk oppfylles.
-Jeg lurer også på om det norske Luftfarttilsynet har fått den dokumentasjon som kreves for å fly på kat. C flyplass og om DAT har fått godkjennelse til dette. Dokumentasjonen skal, som du sikkert vet, være gitt til det norske Luftfarttilsynet senest 14 dager før en Dash 8 eller ATR fra DAT lander i Lofoten enten det er på rute eller promoflight.
Bakgrunnen for spørsmålet er at det har vært spekulert av noen som har kommentert i Lofotposten at DAT ikke ennu har sendt inn denne dokumentasjon og fått denne godkjennelsen til å faktisk fly på angjeldene kat. C-plasser.
Takk for mulighet til å få DAT-sjefen i tale!
-Jeg vil gjerne vite hvordan DAT stiller seg til kravet om satelittbasert presisjonsinnflyginger i anbudsdokumentene og hva DAT har tenkt å gjøre for å oppfylle kravene. Bakgrunn for spørsmålet er et intervju du gav til NRK TV hvor det fremkommer at i løpet av de neste ukene vil det avklares om flyene DAT har anskaffet kan få installert SCAT-1. Det jeg finner litt besynderlig er at DAT visste om vilkårene i anbudet på forhånd og likevel velger å anskaffe fly som de ikke VET om det er mulig å oppgradere slik at vilkårene i anbudet faktisk oppfylles.
-Jeg lurer også på om det norske Luftfarttilsynet har fått den dokumentasjon som kreves for å fly på kat. C flyplass og om DAT har fått godkjennelse til dette. Dokumentasjonen skal, som du sikkert vet, være gitt til det norske Luftfarttilsynet senest 14 dager før en Dash 8 eller ATR fra DAT lander i Lofoten enten det er på rute eller promoflight.
Bakgrunnen for spørsmålet er at det har vært spekulert av noen som har kommentert i Lofotposten at DAT ikke ennu har sendt inn denne dokumentasjon og fått denne godkjennelsen til å faktisk fly på angjeldene kat. C-plasser.
Last edited: