• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DAT DAT's flåte

Re: DAT's flåte

Da skal DAT kjøpe en A321 og en A320.
Mens en A320 går ut av flåten, OY-LHD kan trolig være denne da den har vært i RZE siden 5FEB18.

Kilde: Check-in.dk
 
Re: DAT's flåte

Ser ut til at følgende er på vei til DAT:
A320 - PK-GLD (First Flight 19. May 1998)
A321 - B-2370 (First Flight 03. Sep 1998)
 
Re: DAT's flåte

Vil tro at det skal stå DAT og ikke DOT, men at DOT kommer til å operere.
Airbus A321 -231 878 OY-RUU Danu Oro Transportas delivery 03-04may18 CTU-TSE-BLL ex B-2370
 
Re: DAT's flåte

MD-82 OY-RUT (Ex. Meridiana I-SMES) är i luften över södra Danmark nu. Är planen fortfarande att den skall in i produktion i sommar tillsammans med OY-RUE?
 
Re: DAT's flåte

DOT LT har fått utleieavtale med CSA om utleie av OY-RUU (A321) fram til 31. Oktober.
 
DAT's flåte

Står det noe om hvor disse er tiltenkt brukt/basert?

Antar de også kommer gjennom leasing?

Nye fly er jo uvant for dem. Litt på spøk har jo noen på bakgrunn av flyflåten gitt med kallenavnet Danish Antique Transport. [emoji6]
 
Re: DAT's flåte

Står det noe om hvor disse er tiltenkt brukt/basert?

Antar de også kommer gjennom leasing?

Nye fly er jo uvant for dem. Litt på spøk har jo noen på bakgrunn av flyflåten gitt med kallenavnet Danish Antique Transport. [emoji6]

Står at de i første omgang skal inn på rutene til RNN/KRP, men at de også på sikt vurderer å tilby de på ACMI-kontrakter. De er leaset fra Avation Plc. på en 12-års kontrakt, med en tilhørende kjøpsopsjon.

Ellers så skrives det at det er første ledd i en fornyelse av ATR-flåten, som vil «finne sted over de kommende par år». De skal også begynne å fornye Airbus-flåten om 2-3 år.
 
Re: DAT's flåte

Kanskje billige Iran Air-maskiner som ATR ikke rekker å levere før de nye amerikanske sanksjonene setter i kraft?

Espen
 
Re: DAT's flåte

Blir jo også spennende å se hvilket livery disse nye får. Akkurat nå virker det jo som det omtrent er like mange varianten som de har fly og de stort sett er i en eller annen hybrid variant eller mer eller mindre hvite

DAT har overtatt SE-MDC fra BRA, som blir deres første ATR 72-500. Det blir også deres yngste fly i flåten – bare 7 år gammelt.

Ser ut som de aldri tok seg bryet/kostnaden om å om registrere denne, så den fortsatt flyr som SE-MDC. Uansett, dette er jo maskinen som bruker på kontrakten med Air Nostrum og flyr for dem ut fra PMI
 
Last edited:
Back
Top