DAT's flåte

Re: DAT's flåte

Da skal DAT kjøpe en A321 og en A320.
Mens en A320 går ut av flåten, OY-LHD kan trolig være denne da den har vært i RZE siden 5FEB18.

Kilde: Check-in.dk
 
Re: DAT's flåte

Ser ut til at følgende er på vei til DAT:
A320 - PK-GLD (First Flight 19. May 1998)
A321 - B-2370 (First Flight 03. Sep 1998)
 
Re: DAT's flåte

Vil tro at det skal stå DAT og ikke DOT, men at DOT kommer til å operere.
Airbus A321 -231 878 OY-RUU Danu Oro Transportas delivery 03-04may18 CTU-TSE-BLL ex B-2370
 
Re: DAT's flåte

MD-82 OY-RUT (Ex. Meridiana I-SMES) är i luften över södra Danmark nu. Är planen fortfarande att den skall in i produktion i sommar tillsammans med OY-RUE?
 
Re: DAT's flåte

DOT LT har fått utleieavtale med CSA om utleie av OY-RUU (A321) fram til 31. Oktober.
 
DAT's flåte

Står det noe om hvor disse er tiltenkt brukt/basert?

Antar de også kommer gjennom leasing?

Nye fly er jo uvant for dem. Litt på spøk har jo noen på bakgrunn av flyflåten gitt med kallenavnet Danish Antique Transport. [emoji6]
 
Re: DAT's flåte

Står det noe om hvor disse er tiltenkt brukt/basert?

Antar de også kommer gjennom leasing?

Nye fly er jo uvant for dem. Litt på spøk har jo noen på bakgrunn av flyflåten gitt med kallenavnet Danish Antique Transport. [emoji6]

Står at de i første omgang skal inn på rutene til RNN/KRP, men at de også på sikt vurderer å tilby de på ACMI-kontrakter. De er leaset fra Avation Plc. på en 12-års kontrakt, med en tilhørende kjøpsopsjon.

Ellers så skrives det at det er første ledd i en fornyelse av ATR-flåten, som vil «finne sted over de kommende par år». De skal også begynne å fornye Airbus-flåten om 2-3 år.
 
Re: DAT's flåte

Kanskje billige Iran Air-maskiner som ATR ikke rekker å levere før de nye amerikanske sanksjonene setter i kraft?

Espen
 
Re: DAT's flåte

Blir jo også spennende å se hvilket livery disse nye får. Akkurat nå virker det jo som det omtrent er like mange varianten som de har fly og de stort sett er i en eller annen hybrid variant eller mer eller mindre hvite

DAT har overtatt SE-MDC fra BRA, som blir deres første ATR 72-500. Det blir også deres yngste fly i flåten – bare 7 år gammelt.

Ser ut som de aldri tok seg bryet/kostnaden om å om registrere denne, så den fortsatt flyr som SE-MDC. Uansett, dette er jo maskinen som bruker på kontrakten med Air Nostrum og flyr for dem ut fra PMI
 
Last edited:
Back
Top