• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DAT DAT's flåte

Re: DAT's flåte

Alt andet, som i alt andet, er bedre end DAT`s kedelige bemaling....
Ikke uden grund de i sin tid blev kaldt banana airlines....
Så en retro bemaling på et fly som idag ER retro er bedre end alt andet
Hilsen Ole
 
Re: DAT's flåte

Ser ut som DAT skal overta SE-MDA (ATR72-500) fra BRA, nå på vei fra København til Keflavik, videre til Iqaluit og ned til Halifax, kanskje til Chorus Aviation/Jazz Aviation for vedlikehold (?).

Ser ut som om de har 2 der nede, OY-LHC i tillegg,
bringer flasback til '80 tallet da man fikke Dansk hakkebøf mellom disse øyene på en Dansk bemannet bilferje:cool:
 
Re: DAT's flåte

Dagens flytur til POS gikk med SE-MDA. Litt spesiell opplevelse å fly innenriks med et dansk flyselskap og et litauisk crew som slet med å forstå lokalbefolkningen [emoji1]
 
Re: DAT's flåte

The current active ATRs should be the following:

LY-DAT ATR-42-500
OY-CIU ATR-42-300
OY-JRJ ATR-42-320
OY-JRY ATR-42-300
OY-RUF ATR-42-500
OY-RUO ATR-42-500

OY-LHB ATR-72-202
OY-LHC ATR-72-212
OY-RUB ATR-72-202
OY-RUG ATR-72-202
OY-RUN ATR-72-600
OY-RUR ATR-72-201
OY-RUV ATR-72-600
SE-MDA ATR-72-500
SE-MDC ATR-72-500
 
Re: DAT's flåte

Med drøye 26 år i luften er det vel en viss mulighet for at maskinen har gjennomført sin siste kommersielle flygning.
 
Re: DAT's flåte

OY-RUE (MD83) er en route fra GOA til CPH som DX750, en
repatrieringsflight med pax fra et krydstogtsskib, som
har været coronafast i Middelhavet.
Jeg troede faktisk, at - RUE var scrapped for længe siden!
 
Re: DAT's flåte

Nei, hvis du ser på historien i FR24, så vil du se at den er i jevnlig trafikk. :)
 
Re: DAT's flåte

OY-CIR, en ATR42-300 er nå tilbake igjen hos DAT etter 5år hos Greske Sky Express.
Den var tilbake i vanlig rutetrafikk fra 06nov hos DAT.
 
Re: DAT's flåte

OY-RUE er blitt rekonfigurert til 111 seter. 90 businesseter i 2-2 konfigurasjon, som visstnoko tidligere var i deres MD-87. I tillegg er det 21 economy seter helt bakerst, for de i gjengen som må sitte i skammekroken.

https://check-in.dk/dat-er-klar-med-danmarks-stoerste-vip-fly/

DAT har ombygget sin MD-83 til et VIP-fly med 90 Business Class-sæder. Selskabet håber, at flyet kan være med til at øge charterflyvninger for blandt andet sportsklubber.

seats-620x330.jpg
 
Re: DAT's flåte

OY-RUT er på vei hjem etter en måned i Sofia - antagelig for sjekk. Så hold øynene åpne!
 
Re: DAT's flåte

Tidligere Meridiana MD-82 I-SMER har etter nesten to års lagring i BLL blitt registrert OY-CGN og ble flydd til Teheran 20/12, sier Skyliner. Salg eller lease?

MD Douglas MD82 49901 1766 OY-CGN Danish Airlease ferried 20dec20 BLL-THR on delivery to? ex I-SMER

Planespotters viser også at MD-82 OY-JCN (tidligere I-SMET) har blitt til EP-MDZ for iranske ATA Airlines nå i desember, så man aner jo en sammenheng...
 
Re: DAT's flåte

OY-RUE er blitt rekonfigurert til 111 seter. 90 businesseter i 2-2 konfigurasjon, som visstnoko tidligere var i deres MD-87. I tillegg er det 21 economy seter helt bakerst, for de i gjengen som må sitte i skammekroken.

https://check-in.dk/dat-er-klar-med-danmarks-stoerste-vip-fly/
seats-620x330.jpg

Burde vi tenkt på en Flyprat-charter av denne når bedre koronatider ?
Kunne vært et oppløftende fly`nyttårsforsett. :)
Gjerne med business-setene inntakt.
 
Re: DAT's flåte

Burde vi tenkt på en Flyprat-charter av denne når bedre koronatider ?

Joda, men jeg tror det vil bli dyr moro. Spørs om du får med mer enn 10-15 flypratere, selv om sikkert 100 kunne tenke seg å ta en tur.
"Ja, det hadde vært hyggelig! Vi får prøve å få til det en dag. Vi får se da vet du."
Høres det kjent ut..?
 
Back
Top