DAT's flåte

Re: DAT's flåte

Alt andet, som i alt andet, er bedre end DAT`s kedelige bemaling....
Ikke uden grund de i sin tid blev kaldt banana airlines....
Så en retro bemaling på et fly som idag ER retro er bedre end alt andet
Hilsen Ole
 
Re: DAT's flåte

Ser ut som DAT skal overta SE-MDA (ATR72-500) fra BRA, nå på vei fra København til Keflavik, videre til Iqaluit og ned til Halifax, kanskje til Chorus Aviation/Jazz Aviation for vedlikehold (?).

Ser ut som om de har 2 der nede, OY-LHC i tillegg,
bringer flasback til '80 tallet da man fikke Dansk hakkebøf mellom disse øyene på en Dansk bemannet bilferje:cool:
 
Re: DAT's flåte

Dagens flytur til POS gikk med SE-MDA. Litt spesiell opplevelse å fly innenriks med et dansk flyselskap og et litauisk crew som slet med å forstå lokalbefolkningen [emoji1]
 
Re: DAT's flåte

The current active ATRs should be the following:

LY-DAT ATR-42-500
OY-CIU ATR-42-300
OY-JRJ ATR-42-320
OY-JRY ATR-42-300
OY-RUF ATR-42-500
OY-RUO ATR-42-500

OY-LHB ATR-72-202
OY-LHC ATR-72-212
OY-RUB ATR-72-202
OY-RUG ATR-72-202
OY-RUN ATR-72-600
OY-RUR ATR-72-201
OY-RUV ATR-72-600
SE-MDA ATR-72-500
SE-MDC ATR-72-500
 
Re: DAT's flåte

Med drøye 26 år i luften er det vel en viss mulighet for at maskinen har gjennomført sin siste kommersielle flygning.
 
Re: DAT's flåte

OY-RUE (MD83) er en route fra GOA til CPH som DX750, en
repatrieringsflight med pax fra et krydstogtsskib, som
har været coronafast i Middelhavet.
Jeg troede faktisk, at - RUE var scrapped for længe siden!
 
Re: DAT's flåte

Nei, hvis du ser på historien i FR24, så vil du se at den er i jevnlig trafikk. :)
 
Re: DAT's flåte

OY-CIR, en ATR42-300 er nå tilbake igjen hos DAT etter 5år hos Greske Sky Express.
Den var tilbake i vanlig rutetrafikk fra 06nov hos DAT.
 
Re: DAT's flåte

OY-RUE er blitt rekonfigurert til 111 seter. 90 businesseter i 2-2 konfigurasjon, som visstnoko tidligere var i deres MD-87. I tillegg er det 21 economy seter helt bakerst, for de i gjengen som må sitte i skammekroken.

https://check-in.dk/dat-er-klar-med-danmarks-stoerste-vip-fly/

DAT har ombygget sin MD-83 til et VIP-fly med 90 Business Class-sæder. Selskabet håber, at flyet kan være med til at øge charterflyvninger for blandt andet sportsklubber.

seats-620x330.jpg
 
Re: DAT's flåte

OY-RUT er på vei hjem etter en måned i Sofia - antagelig for sjekk. Så hold øynene åpne!
 
Re: DAT's flåte

Tidligere Meridiana MD-82 I-SMER har etter nesten to års lagring i BLL blitt registrert OY-CGN og ble flydd til Teheran 20/12, sier Skyliner. Salg eller lease?

MD Douglas MD82 49901 1766 OY-CGN Danish Airlease ferried 20dec20 BLL-THR on delivery to? ex I-SMER

Planespotters viser også at MD-82 OY-JCN (tidligere I-SMET) har blitt til EP-MDZ for iranske ATA Airlines nå i desember, så man aner jo en sammenheng...
 
Re: DAT's flåte

OY-RUE er blitt rekonfigurert til 111 seter. 90 businesseter i 2-2 konfigurasjon, som visstnoko tidligere var i deres MD-87. I tillegg er det 21 economy seter helt bakerst, for de i gjengen som må sitte i skammekroken.

https://check-in.dk/dat-er-klar-med-danmarks-stoerste-vip-fly/
seats-620x330.jpg

Burde vi tenkt på en Flyprat-charter av denne når bedre koronatider ?
Kunne vært et oppløftende fly`nyttårsforsett. :)
Gjerne med business-setene inntakt.
 
Re: DAT's flåte

Burde vi tenkt på en Flyprat-charter av denne når bedre koronatider ?

Joda, men jeg tror det vil bli dyr moro. Spørs om du får med mer enn 10-15 flypratere, selv om sikkert 100 kunne tenke seg å ta en tur.
"Ja, det hadde vært hyggelig! Vi får prøve å få til det en dag. Vi får se da vet du."
Høres det kjent ut..?
 
Back
Top