Dårlig behandling fra Swiss
Hadde en ganske dårlig opplevelse med Swiss forrige uke, og lurte litt på om jeg burde klage på dette her, eller om det bare er sånt man må finne seg i.
Jeg skulle fly BRU-ZRH-OSL med Swiss i klasse Z. Dette var siste del av en del av en multi-leg bestilling med LH og LX gjort på wideroe.no. Jeg hadde mulighet til å reise fra Brussel litt tidligere enn planlagt og tok kontakt med Widerøe som jeg hadde gjort bookingen gjennom. De fikk meg inn på et tidligere fly til ZRH. Dessverre var det fullt på et tidligere fly fra Zurich til Oslo så de anbefalte meg å bare dra tidligere til ZRH og sette meg på standby, worst case will uansett være å ta det samme flyet som opprinnelig videre til Oslo. Endringen var ifølge Widerøe gratis.
Da jeg kom ut på flyplassen i Brussel og skulle sjekke inn ble jeg behandlet nærmest som en kriminell av skrankepersonellet. Uten nærmere forklaring sa hun "we need to talk to the ticket office" og gikk av gårde. Jeg jogget etter. Av billettkontoret fikk jeg en belæring om at jeg egentlig ikke hadde noen billett lenger, at dette ikke gikk an osv osv. I tillegg måtte jeg betale 59 euro for endringen og jeg kunne tydeligvis bare glemme standby på et tidligere fly til Oslo.
Jeg sa at det kunne være det samme og de bare kunne sette meg på det opprinnelige flyet. For dette ville de imidlertid ha 118 euro i gebyr, så jeg dro av gårde med det tidligere flyet etter å ha punget ut 59 euro.
Fremme i Zurich tok jeg kontakt med Widerøe igjen. De mente at Swiss hadde gjort feil. Det var blitt ledige seter i economy-kabinen på det tidligere flyet til Oslo, og jeg ba dem booke meg inn der i stedet. Det ble gjort, og for å forsikre meg logget jeg inn på Swiss sine egne nettsider. Også der kom denne reservasjonen opp (jeg har printscreen). Men da jeg kom til gaten ble jeg nektet å gå ombord. Flyet var visstnok fullt, endringen min var ugyldig og det var helt uaktuelt å ta meg med i Y-kabinen.
Jeg antar at det er Widerøe som egentlig har gjort noe feil her, men jeg er egentlig mye mer irritert på Swiss. Opplevde Widerøe som serviceinnstilte hele veien, mens Swiss hadde en forferdelig kundeservice. Aggressiv tone som om det var min feil at det var noe galt med bookingen og selvfølgelig irriterende å ikke få være med de flightene jeg ville og på toppen av det ende opp med å betale. Og det når jeg en sjelden gang hadde billett i business. Hva ville dere gjort i denne saken?
Hadde en ganske dårlig opplevelse med Swiss forrige uke, og lurte litt på om jeg burde klage på dette her, eller om det bare er sånt man må finne seg i.
Jeg skulle fly BRU-ZRH-OSL med Swiss i klasse Z. Dette var siste del av en del av en multi-leg bestilling med LH og LX gjort på wideroe.no. Jeg hadde mulighet til å reise fra Brussel litt tidligere enn planlagt og tok kontakt med Widerøe som jeg hadde gjort bookingen gjennom. De fikk meg inn på et tidligere fly til ZRH. Dessverre var det fullt på et tidligere fly fra Zurich til Oslo så de anbefalte meg å bare dra tidligere til ZRH og sette meg på standby, worst case will uansett være å ta det samme flyet som opprinnelig videre til Oslo. Endringen var ifølge Widerøe gratis.
Da jeg kom ut på flyplassen i Brussel og skulle sjekke inn ble jeg behandlet nærmest som en kriminell av skrankepersonellet. Uten nærmere forklaring sa hun "we need to talk to the ticket office" og gikk av gårde. Jeg jogget etter. Av billettkontoret fikk jeg en belæring om at jeg egentlig ikke hadde noen billett lenger, at dette ikke gikk an osv osv. I tillegg måtte jeg betale 59 euro for endringen og jeg kunne tydeligvis bare glemme standby på et tidligere fly til Oslo.
Jeg sa at det kunne være det samme og de bare kunne sette meg på det opprinnelige flyet. For dette ville de imidlertid ha 118 euro i gebyr, så jeg dro av gårde med det tidligere flyet etter å ha punget ut 59 euro.
Fremme i Zurich tok jeg kontakt med Widerøe igjen. De mente at Swiss hadde gjort feil. Det var blitt ledige seter i economy-kabinen på det tidligere flyet til Oslo, og jeg ba dem booke meg inn der i stedet. Det ble gjort, og for å forsikre meg logget jeg inn på Swiss sine egne nettsider. Også der kom denne reservasjonen opp (jeg har printscreen). Men da jeg kom til gaten ble jeg nektet å gå ombord. Flyet var visstnok fullt, endringen min var ugyldig og det var helt uaktuelt å ta meg med i Y-kabinen.
Jeg antar at det er Widerøe som egentlig har gjort noe feil her, men jeg er egentlig mye mer irritert på Swiss. Opplevde Widerøe som serviceinnstilte hele veien, mens Swiss hadde en forferdelig kundeservice. Aggressiv tone som om det var min feil at det var noe galt med bookingen og selvfølgelig irriterende å ikke få være med de flightene jeg ville og på toppen av det ende opp med å betale. Og det når jeg en sjelden gang hadde billett i business. Hva ville dere gjort i denne saken?