Swiss A220 med motorproblemer og røyk ombord

Someone

Moderator
Medlem
Re: Swiss A220 med motorproblemer og røyk ombord

Swiss melder vedkommende som havnet på sykehus har omkommet.

Swiss melder vedkommende som havnet på sykehus har omkommet.
Wow! [emoji50]
Droppet ikke maskene? Tok det mer enn 12 min å lande?

Sent fra min FCP-N49 via Tapatalk

Wow! [emoji50]
Droppet ikke maskene? Tok det mer enn 12 min å lande?
Ingen masker som dropper ved motorproblemer og det er heller ingen prosedyre på å bruke de i et slikt tilfelle, snarere tvert imot. Ved røyk skal kabinbesetning bruke PBE og det er mulig den har laget problemer.

Ingen masker som dropper ved motorproblemer og det er heller ingen prosedyre på å bruke de i et slikt tilfelle, snarere tvert imot. Ved røyk skal kabinbesetning bruke PBE og det er mulig den har laget problemer.
Ah, det var den kabinansatte som døde? Not good..

Sent fra min FCP-N49 via Tapatalk

Som CFM sier, brukes ikke ned ved røyk/brann.
Maskene skal kun brukes ved trykkfall - og absolutt ikke ved røyk/brann, da ekstra tilført oksygen kan føre til at en eventuell brann kan få tilført oksygen og utvikle seg.

Som CFM sier, brukes ikke ned ved røyk/brann.
Maskene skal kun brukes ved trykkfall - og absolutt ikke ved røyk/brann, da ekstra tilført oksygen kan føre til at en eventuell brann kan få tilført oksygen og utvikle seg.

I valget mellom at alle dør av røykforgiftning og fare for å eskalere brannen så..? Maskene kan vel droppes manuelt om nødvendig?

Sier de noe om det var "klassisk røykforgiftning" eller forgiftning gjennom giftige gasser? Eldre / ung person?

Ung, i følge den siste pressemeldingen til Swiss. Fortsatt svært ullent rundt årsak.

I valget mellom at alle dør av røykforgiftning og fare for å eskalere brannen så..? Maskene kan vel droppes manuelt om nødvendig?

Da er det anbefalt å bruke klær dynket i vann - derfor man ofte ser ekstra vannflasker i hattehyllene. Og ja, heller røyk enn en brann.

Back