Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Det ble ikke mange turer med den jumboen, nei. Mener å huske det var en eller annen jækla seig feil på motor nr 3, den sto i uker og måneder. I mellomtiden gikk vel kundene lei og fant andre alternativer.
På SAS flyet?
Tror aldri jeg fløy på de, mye DC-8 og DC-10 på langruter, men fikk smake på DC-7-C når jeg var pjokk og reiste rundt i Norge med foreldrene.
(Fra Værnes til Alta, Lakselv eller Bardufoss, kan det stemme?)
Fløy også på Convair Metropolitan husker jeg, samt Caravelle, men aldri SAS jumbo, det var store greier på den tiden..ld
Mht SAS’ 747 var det vel ikke mer snag og feil enn vanlig. På den tiden hadde jo SAS meeeget godt vedlikehold på flyene sine, så neppe noen store problemer med det teknisk/operative for dem.
Til gengæld fik jeg aldrig fløjet DC-10 i løbet af mine 15 år i luftfart ............ men who knows, måske gik jeg ikke glip af noget!
Takeoff from Tromsø ENTC by Stein Olsen, on Flickr@Det er svært mange fine filmer av landinger og avganger å finne.
Min vært absolutte favoritt er denne, fantastisk filmet.
Absolutt 5 minutter av din tid.
https://www.youtube.com/watch?v=tmZo9Jcd18Q
D-AICA landing at TOS by Stein Olsen, on Flickr
SE-RSA takeoff from RWY 01L at OSL by Stein Olsen, on Flickr
SE-ROI takeoff from RWY 01L at OSL by Stein Olsen, on Flickr
4X-EDA takeoff from RWY 19R at OSL by Stein Olsen, on Flickr
4X-ECA in to land and HL8251 at hold at RWY 19R at OSL by Stein Olsen, on Flickr
A6-BMH in to land on RWY 01L at OSL. by Stein Olsen, on Flickr
A6-BMB in to land on RWY 01L at OSL by Stein Olsen, on FlickrWe use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.