Coronaparkering - Norwegian (oversikt flyplass og individer)

Ingen problem å bruke FR24 for å få oversikt over hvor flyene befinner seg
Arlanda LN-LNJ
Kastrup LN-LNO, LN-LNL, LNU
Oslo G-CKOG, G-CKWA, G-CKWC, G-CKWF, G-CKWN, G-CKWU, LN-LNU, LN-LNN, LN-LNS, LN-LNT, LN-LNX
Gatwick G-CKWD
Prestwick LN-LNB, LN-LND, LN-LNH, LN-LNG, LN-LNA
Sola LN-LNP, LN-LNV, SE-RXZ, SE-RXM, G-CKWB, G-CKWE, G-CKWS, LN-LNRG-CKOF, G-CKWP, G-CKWT
Aktive er LN-LNF, LN-LNE, LN-LNI


Så et bilde på Instagram som viste 2 787-9 ( visstnok ) lagret i VCV
 
Så et bilde på Instagram som viste 2 787-9 ( visstnok ) lagret i VCV
Det skal være 4 ex-DY 789 i VCV:
VP-CVD, ex LN-LNI
VP-CVE, ex LN-LNJ
VP-CVG, ex LN-LNK
VP-CVF, ex LN-LNL

I tillegg skal det være tre "avbestilte" (G-CLJN, SE-RXA og SE-RXB). SE-RXC er visstnok i Portland (?).
 
Last edited:
Noen som vet hva som er statusen på den motorløse Dreamlineren som står på OSL fremdeles i Norwegian farger?
 
De skal vel til Nose på et tidspunkt.

Det er LN-LNC som står på OSL, den var en tur i hangaren for noen måneder siden og står nå på GA. Tror ikke denne skulle til Norse, og mener å ha lest et sted at den skal dra i mai en gang.

Men hvordan er egentlig markedet for disse maskinene? De første 787-8 maskinene til norwegian nærmer seg jo faktisk 10 år. Kan vi faktisk ende opp med at den blir stående der til «evig tid»? Den hadde jo vært fin å hatt utstilt borte ved flysamlinga!

LNE står vel også fortsatt på ARN.
 
Er det ingen butikk å ha ett par 788 i DY-flåten for å bruke på belastede ruter om sommeren som de gjorde pre-covid?
 
Da må de starte på nytt med godkjenninger, crew og alt som ellers hører med. Dyrt.

Hvis DY på et hvis ønsker noen av disse tilbake kan man vel kjøre en form for lease fra Norse? Norse stiller med piloter og riktige papirer og godkjenninger og DY med kabin ellerno? Så kan man vel veksle litt på utfra sesong og behov igjennom året i forhold til hvor de brukes?

Men tviler på de kommer tilbake til DY, de kan lett fylle de opp til syden i sesong, men det hjelper ikke når flyene så bare bringer med seg kostnader de resterende 9 månedene. Da er det bedre å kjøre dobbel eller opptil trippel daglig som de gjør i dag.

Det må nok en svært gunstig power by the hour -avtale til og mye godsnakk fra leasingselskapene hvis disse skal komme tilbake til DY.
 
Er vel som blir sagt her gunstig kun i sommermånedene. Er vel mer lønnsomt å få tak i flere 737 og fly dem. Noen som vet hva status er på LNE? Er det plukket ut motorer på den også?
 
Ingen problemer å fylle 787 til Gran Canaria og Tenerife på vinteren.

Malaga og Alicante på sommeren.
 
Er vel som blir sagt her gunstig kun i sommermånedene. Er vel mer lønnsomt å få tak i flere 737 og fly dem. Noen som vet hva status er på LNE? Er det plukket ut motorer på den også?

När jag var på ARN i ett arbetsärende för ca. två månader sedan så såg det ut som att -LNE hade motorer monterad.
 
Hvis DY på et hvis ønsker noen av disse tilbake kan man vel kjøre en form for lease fra Norse? Norse stiller med piloter og riktige papirer og godkjenninger og DY med kabin ellerno? Så kan man vel veksle litt på utfra sesong og behov igjennom året i forhold til hvor de brukes?

Men tviler på de kommer tilbake til DY, de kan lett fylle de opp til syden i sesong, men det hjelper ikke når flyene så bare bringer med seg kostnader de resterende 9 månedene. Da er det bedre å kjøre dobbel eller opptil trippel daglig som de gjør i dag.

Det må nok en svært gunstig power by the hour -avtale til og mye godsnakk fra leasingselskapene hvis disse skal komme tilbake til DY.

Dette er nok et ikke tema hos Norwegian.
 
Den har stått der LENGE nå, og skal stå enda lengre, men er etter sigende endelig solgt, men jammen om jeg vet til hvem....
 
Back
Top