Coronaparkering - Norwegian (oversikt flyplass og individer)

hvorfor? er det virkelig vits å bruke ressurser og tid på denne jobben? Er det DY eller tyrkerne som er vrange her? DY fløy da rundt i et par uker med en maskin i fulle Turkish-farger tidligere i vår, og har da også gjort dette tidligere med blant annet AirBerlin...
Skjønner hvis maskinen antakeligvis ikke skal til Tyrkia lenger, men en klistrelapp over logoteksten på skroget hadde da holdt, i hvert fall til å begynne med.

Hvis du tenker på LN-NIB så ble den levert til DY i AB-farger, men lakkert om til DY-farger før den begynte å fly pax.
Kan ikke huske å ha sett noen «ex-NAX» maskiner som fløy rundt i TK/AnadoluJet-farger med pax i 2019/2020. Disse gikk vel ev. direkte til OSL for klargjøring/lagring før overlevering TK/AnadoluJet (Hvis vi ser bort fra LN-NGS, nå).

Forøvrig så har vel spesielt Norwegian erfaring med det å bruke «andre» flyselskaper sine fly på deres flyvninger. Vi på Flyprat skjønner nok tegninga med LN-NGS, men det gjør nok ikke 98% av de som skal sitte på med flyet.
 
Last edited:
Her ser dere -NGS i dag 02.09.2020. Dårlig kvalitet på bildene grunnet stor avstand og varm luft, men "dekoren" er jo lett synlig.

Espen
 

Attachments

  • LN-NGS.jpg
    LN-NGS.jpg
    89.7 KB · Views: 1,938
  • LN-NGS (1).jpg
    LN-NGS (1).jpg
    130.3 KB · Views: 1,919
Hade det inte varit lämpligare att sätta någon av de "ordinarie" i drift, tex SE-RRJ, LN-NII etc.
Eller har det något att göra vem som äger flyget?
 
Hvordan er det med langtidslagring av fly i Norsk vinterklima? Det kan da ikke være helt sunnt for flyene...
 
Hvordan er det med langtidslagring av fly i Norsk vinterklima? Det kan da ikke være helt sunnt for flyene...

Det finnes bedre steder ja, som ørkener rundt om som andre sender flyene til. Derimot så må jo kostnadene det bringer med seg også veies opp mot fordelene ved å ha de på norsk jord. Å fly de til utlandet og la andre passe på de koster nok antakeligvis mer enn å la nordmenn passe på de her, parkeringen skal de visst ha fått gratis av Avinor og. Å ha flyene på norsk jord gjør jo også at DY har bedre kontroll på de i tilfelle alt rakner og går av dundas.

SVG, BGO og TRD er selvfølgelig ikke de beste flyplassene å ha de lagret på mtp saltvann og vind, tørrere steder som Fagernes og Røros er kanskje bedre, men der er det kaldt... Fordeler og ulemper uansett, noen med mer kunnskap om dette får vel uttale seg om det flytekniske:)
 
Hvordan er det med langtidslagring av fly i Norsk vinterklima? Det kan da ikke være helt sunnt for flyene...

Boeing har fått føle dette med MAX'ene lagret i Seattle. Mer skader på dem enn det de forutså. Neppe noe bedre med de som er lagret i Norge. Norwegian innså nok tidlig at de selv ikke vil sette de fleste av disse i trafikk, så for dem var det viktigst å lagre dem billigst mulig og la leasingselskapet eller ny operatør ta jobben med å få dem klare.

Kynisk kanskje, men lønnsomt for dem.
 
Hvor mange Norwegian parker på Værnes?

Hvor mange Norwegian fly er det parkert på Værnes l dag? Og hva er deres reg?
 
Hvordan er det med langtidslagring av fly i Norsk vinterklima? Det kan da ikke være helt sunnt for flyene...

Jeg tok dette bildet på OSL og tenkte at det jo må være bedre å lagre flyene i varmere vær/klima...
 

Attachments

  • LN-NIG.jpg
    LN-NIG.jpg
    103.9 KB · Views: 1,031
Ser ut som om 2 dreamlinere stikker fra Svg akkurat nå i følge Flightradar. Noen som vet hvor dem skal?
 
Last edited:
Den andre taxet til enden av rullebanen i nord, stod der et minutt, så forsvant den fra radaren.. Kan de ha fått et problem? Eller kanskje den bare var ute å rullet en tur?
 
Den andre taxet til enden av rullebanen i nord, stod der et minutt, så forsvant den fra radaren.. Kan de ha fått et problem? Eller kanskje den bare var ute å rullet en tur?

Ser den taxer ut nå. Så de har sikkert hatt en snag de måtte sjekke ut.
 
Begge skal til Shannon. Det ble postet under de enkelte individene i går.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
Back
Top