• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Coronaparkering - Norwegian (oversikt flyplass og individer)

Aftenbladet nå i kveld, dessverre bak betalingsmur dette også, men regner med at bildet er åpent:
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/dO9dRz/et-trist-syn

– Lukeparkering på høyt nivå
På Sola har de kapasitet til parkering av 11 Dreamlinere og 33 737-maskiner.
Slik det ser ut mandag formiddag, vil Norwegian parkere 16 737-maskiner på flyplassen. I tillegg til de 11 Dreamlinerne som allerede er på plass. I tillegg planlegger SAS å parkere noen få fly på Sola.
 
Last edited:
Når 738 flåten blir parkert, er det helt tilfeldig hvem individ som fortsetter å fly og hvem som skal parkeres?
 
Når 738 flåten blir parkert, er det helt tilfeldig hvem individ som fortsetter å fly og hvem som skal parkeres?

Nja, alle flyene på NAA(Argentina)/IBK(International)-AOC er parkert helt, da de nå har suspendert alle operasjoner. For IBK-flyvninger fra HEL, ble de fløyet av SE-fly farm til de også suspenderte alle operasjoner. For DY-ops sin del, flys disse med 8 NAX-fly og 2 NSW-fly.
 
Var en liten søndagstur ute ved den lokale aerodromen (SVG) og kikket på de parkerte flyene i går. Trist syn. Hadde ikke med meg kamera og vinden blåste godt så det ble ingen gode bilder, men veldig spesielt å se på. Veldig usikker på om alle disse flyene kommer til å fly ut fra SVG som Norwegian-maskiner.
 
EI-FHP har akkurat tatt av fra SVG på vei til ARN som IBK8905, begynner de å ta flere fly tilbake i trafikk får vi tro?
 
Ja, men det gjelder ikke EI-FHP. SE-RPI er ute av dvale og opererer fra i dag av.
 
Det står fortsatt 11 737-800 på «Skråbanen» på Værnes.
Mens LN-DYU og EI-FJH står ved terminalen og klargjøres, EI-FJH er planlagt pos til HEL 31aug20 fra TRD.
 
LN-NGS er i trafikk, for det meste i hvitt, etter at salg til Tyrkia tydeligvis gikk i dass..
 
Her er en annen norsk/tyrkisk hybrid som står parkert på OSL. Denne med irsk registrering.

Espen
 

Attachments

  • IMG_1686.jpg
    IMG_1686.jpg
    105.4 KB · Views: 455
Denne her har nok fått winglets og motordeksler fra NGS......og NGS har fått dennes....

hvorfor? er det virkelig vits å bruke ressurser og tid på denne jobben? Er det DY eller tyrkerne som er vrange her? DY fløy da rundt i et par uker med en maskin i fulle Turkish-farger tidligere i vår, og har da også gjort dette tidligere med blant annet AirBerlin...
Skjønner hvis maskinen antakeligvis ikke skal til Tyrkia lenger, men en klistrelapp over logoteksten på skroget hadde da holdt, i hvert fall til å begynne med.
 
Back
Top