Cold Response 2012 - Samletråd for bilder

Re: Cold Response 2012 - Samletråd for bilder

Lekkert Cato! Ser frem til flere bilder fra Evenes under øvelsen :)

Traff denne karen på Evenes igår. Regner med den er der i forbindelse med cold response?
Beklager dårlig kvalitet men hadde kun mobil på meg.

Attachments

• 20120305_140951.jpg
    20120305_140951.jpg
    189.6 KB · Views: 945

Har vært der i dag også. På vei sørover nå.

Rettelse: 340en er på vei sørover.

Last edited:

Har ikke vært noen og knipset bilder på TOS? En skulle tru CR var i full gang allerede, sjøl i Tromsø (som ikke er i kjernen av øvelsen) var det i dag militære kjøretøy og også militære fly (Jeg så bare noe grønt med propell på lang avstand, så tør ikke gjette på flytype).

Har ikke vært noen og knipset bilder på TOS? En skulle tru CR var i full gang allerede, sjøl i Tromsø (som ikke er i kjernen av øvelsen) var det i dag militære kjøretøy og også militære fly (Jeg så bare noe grønt med propell på lang avstand, så tør ikke gjette på flytype).

Det knipses hver dag i Tromsø kan jeg love deg! Det har dog ikke vært så mye relatert til Cold Response 2012 hittil. Jeg håper på mere etterhvert. Jeg fikk RAF sin C-130 C.4 ZH875, den kom lørdag og dro søndag. I dag så jeg, men fikk dessverre ikke bilder av en norsk F-16 og litt senere en Luftwaffe C-160 på lowpass var opptatt da... Jeg regner med at det var denne Transallen du så, kom fra nord og forsvant sørover. Jeg så også en Sisu (Patria) Pasi XA-186 kjøre Ringveien, den fikk jeg et meget dårlig bilde av. Det landet også en DA-20 Falcon fra Luftforsvaret, 0125 i ettermiddag. Forøvrig flotte bilder fra Trøssemark International!

Enten må den ene sisuen ha vært ekstremt aktiv, helst var det flere på veien, for jeg så den i sentrum, ved Alfheim, i Giæverbukta og på Kvaløysletta.

Luftwaffe C-160 ser ut til å stemme godt, så den omtrent kl. 14.30 på tur mot Langnes fra nord.

Noen store mørke fugler over Tromsøysundet i dag, men sia jeg ikke er så inne på det at jeg klarer å konstatere type på lang avstand, blir det nok ei oppfordring til de med mer peiling om oppdatering.

8 belgiske F16 er ventet til Bodø i morgen om noen skulle være i nærheten :-)

De og en norsk DA-20 er vel det faste, utenom det vanlige, som kommer til å virre ut herfra.

Blir spennende me litt aktivitet utenom det vanlige her.

Noe av dagens fangst:
b412-8.2.jpg

2-mc130-8.2.jpg

c160-8.2.jpg

p3-8.2.jpg

eagle-8.2.jpg

Den siste vinner camo prisen :) Virkelig flotte bilder Cato. Du er priviligert som får jobbe med sånne fantastiske metallrør :=)

Back