catocontrol
Air Traffic Controller
Cold Response 2012 - Samletråd for bilder
Et lite utvalg av besøkende 28. og 29. februar på Evenes.
Et lite utvalg av besøkende 28. og 29. februar på Evenes.
Attachments
Last edited:
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Fine bilder, men synes egentlig AoA på Luftvaffelen var litt stor?
Hvordan er det med lov/rettigheter når man tar bilder på en flyplass som er militær/sivil slik som Bardufoss og Evenes er feks? Jeg har nettopp flyttet til Bardufoss, så jeg ønsker å ta bilder av fly og gjerne legge de ut her etterpå. Er det lovlig, eller må man ha tillatelse ifra forsvaret?
Hvordan er det med lov/rettigheter når man tar bilder på en flyplass som er militær/sivil slik som Bardufoss og Evenes er feks? Jeg har nettopp flyttet til Bardufoss, så jeg ønsker å ta bilder av fly og gjerne legge de ut her etterpå. Er det lovlig, eller må man ha tillatelse ifra forsvaret?
Husk at AoA har med forholdet til edit: relativ vindflight path å gjøre, ingenting med forholdet til bakken
![]()
Know, men her er man jo forholdsvis nær en tailstrike i mine øyne?
Det er ikke noe problem. Det eksisterer såvidt meg bekjent ikke noe fotoforbud ved disse flyplassene lenger. Jeg har tatt hundrevis av bilder på Evenes og Bardufoss og lagt ut en del på nettet uten at det har vært noe problem. Men det er selvsagt fornuftig å bruke et visst skjønn ved at man ikke nødvendigvis tar detaljerte bilder eller legger ut bilder av militære installasjoner.
Så ja, du må gjerne komme med bilder fra Bardufoss!![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.