Default God søndag fra Ris:-)

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra et stille og rolig område av landet. Vi skal nok være veldig glad for at vi bor her og ikke mange andre steder…film og bilder fra landet rundt viser et heftig døgn. Kaffe, firkløver og papiraviser ispedd litt forum er slett ingen dårlig start på søndagen…skal se jeg snart må gå tilbake i sengen for å sove litt frokost…

God morgen fra Asker. Konstaterer det heller ikke idag er overdreven skogbrannfare. Diverse ryddeprosjekter hjemme, og en løpetur i løpet av dagen eller kvelden. Ny seng ble bestilt i går, og om ikke annet blir det masse bonuspoeng ut av det. Ha en fin dag.

God morgen fra Radisson Red i Madrid. Var spent på om vi i det hele tatt kom oss hit i går. Reiseruten var OSL-CDG-MAD med Air France. En drøy times forsinkelse ut fra Oslo, men neste flight var også forsinket så det løste seg. Fortsatt bra servering i økonomi på AF, ble sandwich og rødvin på begge flightene. Wetlease og nytt bekjentskap på siste flighten, ASL Airlines med B738. Nå er det frokost og så blir det vel en liten sightseeingtur sammen med et vennepar. Ha en finfin søndag😀

God morgen fra høstlige Stavanger.
Etter gårsdagens selskap var jeg så sliten at jeg la meg i ni-tiden og sto ikke opp før klokka var nesten halv ni. Så nå blir det videre avslapping. Senere må det kjøres rund på litt stoler og bord.
Utover det blir dette forhåpentligvis en rolig søndag.
Ha en super dag
:)

Morn fra Tønsberg. Huset og alt ute står fortsatt der det skal, og kjeller som kan oversvømmes har vi ikke. I dag skal man definitivt ut for å aktivisere de små litt, men ikke så mye planlagt utover det

God søndag fra Forus. Søndagsvakten startet med en to-timers kaffedrøs med kollegaer. Tiden går fort i lystig lag. Ellers er det ikke overhengende fare for skogbrann her heller. Skal nok blåse noe i løpet av dagen så det er vel restene av Amy som skal få gjøre seg ferdige. Ellers lite planer. Ha en fin dag forumister!

God morgen fra fjellet. Nok en fantastisk natt med fjell-søv med ca 4 grader på soverommet. Nå er det frokost, litt badstue og så pælme seg sørover til en skikkelig stek og lade opp til en i overkant hektisk uke.

God søndag fra en av de svingete veiene langs Tyrifjorden. Nå er man på vei hjem , håper man kommer før verste rushet inn mot Oslo. I går fikk jeg en sightseeing med Brakars rute 100 eller 101 fra Hokksund til Vikersund. Toget til Hokksund var forsinka men bussen ventet heldigvis.

God dag fra Lillestrøm. Har holdt sengen lenge med kaffe og nyheter i dag. Men nå er det snart på tide å komme seg litt opp. Det har det vel strengt tatt vært en stund, om jeg skal være erlig.

Ikke store planer I dag utover å vaske litt og lese bok. Rolig jobbuke foran meg har jeg også.

Ha en best søndag

• Like
Reactions: EB
God tidlig ettermiddag fra Lommedalen. Det ser ut til vi har overlevd stormen uten noen skader. Vi får ta oss en tur på hytta ved Sperillen å sjekke for nedblåste trær i løpet av uken. Gårsdagens kamp mot LSK's Damelag i toppserien gikk veldig bra, både arrangements teknisk og reultatmessig (2-0) Ble ikke så veldig våt heller. Om 2 timer er det ny tur til Nadderud, nå kommer Odd Grenland på besøk.
Man merker at vinteren kommer i år også, så forberedelsene er godt i gang, med hotellbookinger på sørlige halvkule. I Nadi på Fiji fant jeg et hotell (Sailors Beach) 2-3 km fra sjøen, ved enden av rullebanen, som var priset veldig lavt. I anmeldelsene var gjestene så fornøyd med at det lå rett på stranden, og bildene bekreftet det. Jeg antar de har plassert det feil på kartet. Dermed ble det bestilling av et rom på 50kvm til 645kr for 2 netter, med frokost. I Lima fant jeg et 5 stjerners hotell(Estelar) i Miraflores bydelen til 1245kr/natt med frokost. Svømmebassenget på takterrassen er ikke så stort, men med boblebad og badstue i den 52kvm suiten så skal vi nok overleve også de 3 siste nettene av ferien. I Port Vila på vanuatu ble det et litt enklere mere backpacker sted til 1450kr for 3 netter. Jeg tror uten frokost. De har et lite basseng og ligger ned mot sjøen og har en sportsbar som også brukes av lokalbefolkningen. Vi overlever nok de siste3 netter i Melanesia også. Det er 10 dager til neste lønning så jeg tror bookingfingeren skal få hvile litt til da.
Ha en fin dag, med eller uten sliten bookinfinger.

G'moorgen, ja ... Her er turer og vanning overstått. Nå koker bikkjmaten og jeg kan endelig sette meg ned med kaffekopp nummer to. Puh!

Ingen store planer for dagen. Muligens en tur ut med båten.

Siden det er grått ute, feirer vi med et høstbilde fra Seattle .... tatt på en annen oktoberdag i 2004.

PA040003.webp

Morn fra Bergen.

Sovnet i går kveld og våknet midt på natten.
Så ble det runde 2 i sengen (med soving) ut på morgenkvisten. Det skjer jo ikke mye så tror jeg blir liggende i køyen en stund til. Trærne ligger fremdeles strødd rundt omkring her i området.

En kort samtale til SAS sin diamant linje måtte til siden gårsdagen beskjed om kansellering ikke har nådd frem. Nå er hvertfall turen forsvunnet fra app og påminnelser om innsjekk er stoppet.

God dag fra et grått Lillestrøm, hvor dagens eneste plan var en visning.

Helgen skulle egentlig tilbringes i Trondheim, men Amy ville det annerledes. Etter to mislykkede landingsforsøk på Værnes på fredag måtte vi returnere til OSL, og jeg fikk ny avgang lørdag morgen, men også den ble kansellert. Ble booket om til WF kl. 19.00, men siden jeg skulle ned fra TRD allerede 13.20 på søndag takket jeg nei til ombookingen og droppet hele turen. SAS var som vanlige ryddige når det kom til sine forpliktelser ved forsinkelser og kanselleringer, der er de faktisk forbilledlige. Det eneste minuset er at jeg synes det er litt smålig at de ikke var villige til å waive avbestillingsgebyret for returreisen (bonusbillett) selv om det var separate bookinger, når også utreisen var med SAS og årsaken til avbestillingen var problemene med utreisen. "Computer says no" var essensen av tilbakemeldingen fra kundeservice. Måtte for øvrig ut med dobbelt avbestillingsgebyr fordi nettsidene til SAS ikke videresendte meg fra betalingssiden etter å ha tatt betalt, så jeg måtte bruke appen, som tok seg betalt på nytt, for å få gjennomført avbestillingen av returen. (Note to self: bruk ALLTID appen hvis du kan når du har med SAS å gjøre! ;) )

God søndag fra Chile. På vei tilbake til Santiago etter en utflukt til strandbyen Zapallar. Blanding av Hamptons og Big Sur - og utrolig god sjømat. I kveld venter U20 landskamp og Norge mot Saudi Arabia.

Back