Noen store mørke fugler over Tromsøysundet i dag, men sia jeg ikke er så inne på det at jeg klarer å konstatere type på lang avstand, blir det nok ei oppfordring til de med mer peiling om oppdatering.
Den aktuelle dagen strøk det en lysegrå C-130 lavt Tromsøysundet nordover og ble borte. Før den kom tilbake på kurs sør fortsatt lavt over Langnes hadde en Orion "4576" rukket to avbrutte innflyvninger, "missed approach" noe de rutinemessig gjør her hele året. Litt senere kom Luftwaffe C-160D 50+72 og tok seg tid til å ta to touch-and-go's! To chartere kom det forøvrig også den ettermiddagen, men de hadde ikke noe med NATO øvelsen å gjøre.
Hallais. Søkte på Cold Response på nett og fikk opp denne siden Masse stilige bilder dere har tatt, men hvem er det som bruker disse flyene? og er det mulig å få sett noen bilder av soldatene som går ombord?
Bilder kan være så mangt. Her et screenshot; for første gang har jeg klart å dokumentere F-16 med BaseStation SBS1. Og på toppen, fire samtidig. I tillegg til de som er identifisert her med callsign, har jeg FA-106 uten callsign og FA-107 som PUMA42. Tatt i kveld ca kl 20:00.