• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

CO 737-500 av rullebanen i Denver

Litt mer på CNN, 38 til sykehus iflg. artikkelen

Dozens of people were injured Saturday when Continental Airlines Flight 1404 skidded off the runway and caught fire while attempting to take off at Denver International Airport in Colorado, airport officials said.

Only one of the 38 people taken to hospitals was listed in serious condition and none appeared to be burn victims, Hynes said. Bone fractures and bruises were the most common complaint, he said.
http://edition.cnn.com/2008/US/12/20/colorado.plane.fire/index.html
 
Godt dette gikk bra, kan virke som om det var close call.
Noen som har fått en fin julegave her.

Og godt jobba av de involverte.
 
Ulykken trekker tankene i retning av Spanair/Madrid tidligere i år. Enda godt man ikke fikk fataliteter her.
 
Ser ut som bakparten av flykroppen delvis har brukket... Bra det hele endte såpass godt som det gjorde.

11.jpg

http://www.9news.com/9slideshows/gallery.aspx?slideshowname=Continental1404&N=10
 
Fuselage holdes fortsatt delvis på plass av spantene, hadde den blitt revet helt fra hverandre ville kanskje utfallet blitt katastrofalt. Uansett hvem hva hvor, viser dette hvor viktig gjentatte treninger på nødprosedyrer er i alle ledd uten unntak.
 
Winglets`ene ser jo nesten ut som de ikke er skadet og kan vel kanskje brukes på andre maskiner.
 
-500 med winglets ?
Finnes det mange av dem ?

Det finnes ikke veldig mange 737-500 med winglets. Etter hva jeg vet, er det kun Continental som har valgt å påmontere endel av sine -500 maskiner med winglets. Kanskje Dag har noen tall?
 
Back
Top