• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

11 skadet under evakuering av Cathay 777-300ER

Someone

Moderator
Medlem
En av Cathay sine 777-300ER hadde nylig en rejected take off fra HKG. Selv om flyet kom seg tilbake til apron for egen maskin så endte man både med flate dekk og en evakuering med sklier, som førte til 11 skadete

https://avherald.com/h?article=50adb588&opt=0

A Cathay Pacific Boeing 777-300, registration B-KPQ performing flight CX-880 from Hong Kong (China) to Los Angeles,CA (USA) with 293 passengers and 17 crew, was accelerating for takeoff from Hong Kong's runway 07R when the crew rejected takeoff at high speed. The aircraft slowed safely and taxied to the apron. At least three tyres deflated. At the apron the crew initiated an emergency evacuation via slides resulting in 11 injuries.
 
Kan man anta det vanlige her, at det oppstod skader ifbm. evakueringen (som vanlig)? Så er vel spørsmålet om man måtte evakuere med slides eller om man gjør det i beste mening pga indikasjon på brann el.l. og så får det flere følgeskader enn å ikke gjøre det?
 
Back
Top