Close call SK4143 TRD -BGO i dag?

jufix

ScanFlyer Blue
Rett før eller etter Dovre på vei sørover krysset et annet fly oss med retning øst, det som opplevdes som å være like under oss. Kan noen sjekke på FR24? Hvilket fly var det?
 
Ingen close call, Pakistan International Airlines (PIA) fra YYZ til LHE var 1000 fot under dere, men kan nok ha virket nærmere da det jo er et ganske stort fly - B777.
1000 fots separasjon er etter boka det.
 
Ingen close call, Pakistan International Airlines (PIA) fra YYZ til LHE var 1000 fot under dere, men kan nok ha virket nærmere da det jo er et ganske stort fly - B777.
1000 fots separasjon er etter boka det.

Fryktelig OT, men hvordan går du frem, for å spole frem og tilbake på FR24??
 
Data / History ... velg flight, flyindivid el.l. da får du opp tidslinja fra avgang til landing med en drøss info. Funker best på en datamaskin eller mac, og funker dårlig på iphone eller andre smartphones
 
Fryktelig OT, men hvordan går du frem, for å spole frem og tilbake på FR24??

Brukte desktop som 73H skriver. Søkte opp historikken til flighten, spolte tilbake til der den var litt sør av Dovre, kikket på klokkeslettet (06:50 UTC ca) og så tok jeg playback til det tidspunktet. Så da at PIA nærmet seg fra vest, spolte litt videre frem og så at flyene krysset hverandre med 1000 fots separasjon. Tok meg ca 2 minutter :D:p
 
Takk og takk til begge to!

Fant historikken til flighten, men klarte ikke å finne ut av playback greia, før dere påpekte det for meg! :-D
 
Ingen close call, Pakistan International Airlines (PIA) fra YYZ til LHE var 1000 fot under dere, men kan nok ha virket nærmere da det jo er et ganske stort fly - B777.
1000 fots separasjon er etter boka det.

Takker! Det føltes nok nærmere, kombinert med størrelsen på flyet. Jeg trodde faktisk det var en type a321 som var mye nærmere.
 
Litt artig at en SAS maskin på en så kort tur spretter høyere opp enn PIA sin long haul :-)
 
Litt OT, men sånne tråder som dette liker jeg. Kjekt at vi kan bistå hverandre med litt utveksling av kompetanse og problemløsning.
 
Minner meg om en del år tilbake, når 183 cleared to land RWY18(?) på ENZV,
og 183 landa.
Var bare ikke rette 183 som landa, KL og BU hadde nemlig samme rutenr. og tårnet sin klarering gjaldt KL, men BU rakk å smette inn før med sin F-28:fly
 
Back
Top