CityJet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Re: Cityjet skal fly CRJ900 for SAS og overtar Blue1

Oki så for meg som er ca 1,90 og kommer borti taket enkelte plasser i Dash-8 så bør jeg passe på hode torsdag? Gleder meg som et lite barn som gleder seg til jul til å prøve CRJ :-) Bare prøvd div B737, Dash-8 Q300 & 400 og E190 før.

Jepp, jeg med mine 194 går med hodet bøyd til side innover i en CRJ.
Særlig stas å skalle i exit skiltene ved nødutgangene. Nå har jeg relativt korte bein og lang rygg, så seteplassen synes jeg er helt ok. Men folk med lengre pedaler enn meg vil nok ikke være helt enig!

Sånn ellers, happy flying!

Fra flightradar24 så er mønsteret til FPB veldig likt ja. Uten at jeg har talt opp hver enkelt avgang.

Ganske likt på S5-AAV også, men den har vært noen turer til Molde og Vilnius fra Oslo også.

Nå får jeg opp FPB og FPC på flightaware også, og det er samme tendensene og rutene som FPA. Itillegg til at de nå ser ut som de også flyr TRD-ARN

Noen unntak er det og det ser ut til at spesielt på søndager så har de blitt brukt litt på OSL-BGO og OSL-SVG

S5-AAV hadde jo mye av det samme mønsteret før den ble parkert i HEL 4/4, men den hadde noen unntak med blant annet noen turer til Molde, Aalesund og Vilnius, som ikke "passer" helt inn i mønsteret til de andre

På Fredag kommer -FPD med routing till ARN.
Kommer icke att se denna maskin, så vi får lita oss på kolleger I ARN att ha kameran frame så vi får Vikingnamnet känt!

Hei, noen etterspurte bilder, disse tog jeg på Onäm Viking i mandags på rutten SVG-ABZ.

Attachments

• image (3).jpeg
    image (3).jpeg
    65.1 KB · Views: 2,570
  • image (2).jpeg
    image (2).jpeg
    38.6 KB · Views: 2,587
  • image (1).jpeg
    image (1).jpeg
    46.9 KB · Views: 2,565
  • image.jpeg
    image.jpeg
    39.6 KB · Views: 2,568

EI-FPD syns nå på Flightradar. Närmar sig Grönland som bäst.

Fikk stifte bekjentskap med FPC og FPB på en snartur mellom TRD og SVG. Ca. stinn brakke begge veier (totalt 3 ledige seter i go hver vei tror jeg). Fresht interiør, men litt trangt mellom setene. Uvant å se nytt interiør med tjukke seter. Svensk crew i Cityjet-uniform på FPB, mens crewet på FPC hørtes ut som de snakket et eller annet slavisk språk(?), (purser kunne en form for svensk dog).

Noen som vet hvordan disse maskinene er fordelt mellom ARN og HEL?

Noen som vet hvordan disse maskinene er fordelt mellom ARN og HEL?

Nå vil jo maskinene bli slynget rundt omkring etterhvert med til nå har FPA/B/C fløyet "norske" ruter, da mest mellom SVG/TRD/BGO, til ABZ og HEL og TRD-ARN
Den fjerde maskinen, FPD, kom i trafikk fra helgen og ser ut som bare har fløyet ut fra ARN

Det är free float mellom baserna. Ingendedikert fly på någon!
Look out på Fre. Då kommer -FPE.

Nå får jeg opp FPB og FPC på flightaware også, og det er samme tendensene og rutene som FPA. Itillegg til at de nå ser ut som de også flyr TRD-ARN

Noen unntak er det og det ser ut til at spesielt på søndager så har de blitt brukt litt på OSL-BGO og OSL-SVG

Liten update here, men bruken av disse er akkurat det samme som beskrevet tidligere nå noen uker senere: Triangelet SVG-TRD-BGO, SVG/OSL-ABZ, OSL-HEL, TRD-ARN, samt deler av helgen (normalt lørdag) er det noen turer fra OSL og innen Sør-Norge og en og annen flight til f.eks OSL-VNO

Den fjerde maskinen har bare operert siden lørdag, da stort sett ARN-HEL, samt en tur fra ARN til SVG/HAM/OSD/SFT

Nå har jeg ikke laget noe statistikk på det, men ser av maskinene ofte brukes opp mot 9 legs hver dag

Sommerens ekstra lørdagsrotasjon OSL-KKN-OSL er endret til B737, etter at DY plutselig bestemte seg for ikke å fly på KKN på lørdager, i eksakt samme periode som SAS skal fly med ekstra 737. Den ekstra lørdagsrotasjonen var i utgangspunktet planlagt med CRJ.

Espen

Da ser det ut som maskin #5 EI-FPE er på vei over Atlanteren. Regner med pitstop på KEF som med de andre, men aner ikke hvilken nordisk by den først går til

ad5fbd6ee8ac95ac657fa685d3c91787.jpg

Da ser det ut som maskin #5 EI-FPE er på vei over Atlanteren. Regner med pitstop på KEF som med de andre, men aner ikke hvilken nordisk by den først går til

ad5fbd6ee8ac95ac657fa685d3c91787.jpg

ARN är destination inatt. I trafik på Lör.

Jeg ser også at når de nå har fått 4 i trafikk så er programmet mer fleksibelt. Det vil si for Norge sin del er de fortsatt opptatt på de samme rutene, men maskinene hopper mer frem og tilbake mellom og operere "norske" ruter eller tynne ruter ut fra ARN

SK1012 ser ut att ha blivit -FPE s första flight.

I følge denne artikkelen fra ATW har Trident Aviation som eier disse maskinene bekreftet 4 av totalt 6 opsjoner. Tidligere i tråden er det jo kjent at SAS hadde økt sin wetleased bestilling med 2 maskiner til totalt 10, så kan det da tyde på 12 av potensielt 14 nå er bekreftet? Eller er det meg eller andre som teller feil her?

http://m.atwonline.com/airframes/falko-s-trident-jet-orders-four-more-crj900s-lease-cityjet
Trident Jet (Jersey) Ltd., a sister company of UK-based lessor Falko Regional Aircraft, has ordered four more Bombardier CRJ900s for lease to Irish regional CityJet, in an order valued at $183.9 million, based on list price

Er det noen på forumet som har oversikt over hvor mange eksterne selskap og hvor mange flymaskiner som flyr for SAS for tiden.
Det begynner jo etterhvert å bli et betydelig volum.

Er det noen på forumet som har oversikt over hvor mange eksterne selskap og hvor mange flymaskiner som flyr for SAS for tiden.
Det begynner jo etterhvert å bli et betydelig volum.

-CityJet
-Cimber
-FlyBe
-Braathens Regional (?)
-Jet Time

Back