Cimber Sterling er gået konkurs

Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Måske ville det være bedre at kalde sig "Cimber Classic"
Og så i samme omgang genindføre den klassiske Cimber on board service inkl. C-klasse på regionale ruter - derved ville man også kunne genoptage forbindelsen til LH på MUC-BLL
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Meget interessant forklaring om saksbehandling:

"Jørgen har haft sin ansøgning om en AOC til ATR-operationer liggende hos SLV (i dag Trafikstyrelsen) i omkring seks måneder, og da det er kendt af enhver, at han bemestrer ATR til fuldkommenhed, er det for myndighederne kun et spørgsmål om at sætte stemplet ’GODKENDT’ på hans ansøgning og derefter fremsende en e-mail med besked om afgørelsen. Han opfylder samtlige betingelser for at være indehaver af en AOC."
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Cimber har jo 4 fly som SAS bruker. Disse er midletridig i luften. Men hva tror dere blir den permantente løsningen? Er det en mulighet at disse flyene blir tatt inn i SAS-flåten? De har jo CRJ-900 i flåten fra før, og det er jo SAS-piloter som flyr disse flyene allerede.

Vel fløy fra Kastrup til Århus på lørdag. På en SAS flygning men som frem til konkursen ble fløyet med CRJ200 fra Cimber. Da jeg fløy på lørdag var den erstattet med en av SAS sine egne A319 maskiner.
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

SAS øker på rutene fra København til Mallorca, Malaga og Barcelona.

Nødhjælpen fra SAS består af en ekstra ugentlig afgang til henholdsvis Barcelona og Mallorca samt to ekstra afgange til Málaga hver uge. Dermed kommer SAS op på hver især syv, seks og tre ugentlige afgange til destinationerne Mallorca, Malaga og Barcelona.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=62234
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Er det Check-in.dk eller SAS som har funnet på tåpelige navnet "nødhjelp" på disse flygningene?
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Det går hurtigt !

Boeing 737 -7L9 28009 221 OY-MRF Cimber Sterling stored at CPH since 03may12 (+ 28010/396 OY-MRG, + 28013/62 OY-MRH) ex N1780B
Boeing 737 -7L9 32737 1130 OY-MRS Cimber Sterling stored at CPH since 03may12 (+ 29079/194 OY-MRU) ex G-STRH
ATR 72 -202 508 OY-RTC Cimber Sterling stored at CPH since 03may12(+509 OY-RTD) ex F-WQNK
ATR 72 -202 496 OY-RTF Cimber Sterling ferried 03may12 VNO-SGD after wet-lease to Aerosvit Airlines ex F-WQNL
ATR 72 -212A 468 OY-CIM Cimber Sterling stored at CPH since 03may12 (+595 OY-CIO) ex EC-JCR
ATR 42 500 501 OY-CIK Cimber Sterling stored at CPH since 03may12 ex A4O-AM
Canadair CRJ 200 7419 OY-RJB Cimber Sterling stored at CPH since 03may12 (+ 7019 OY-RJF, + 7104 OY-RJG) ex C-FMOS
Canadair CRJ 200 7617 OY-MBT Cimber Sterling stranded at SGD 03may12 prior sale to? ex C-GKD

http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=3

Da var OY-MRE på vej til EIN for JT repaint.

Boeing 737 -7L9 28008 203 OY-MRE JetTime ferried 18may12 CPH-EIN for paint, to be re-regd ex N1786B

http://www.skyliner-aviation.de/regdb.main?LC=nav4&page=2
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Er det Check-in.dk eller SAS som har funnet på tåpelige navnet "nødhjelp" på disse flygningene?

Check-in.dk - her er pressemeldingen fra SAS:

SAS øger til Spanien

Som følge af Cimber Sterlings konkurs øger SAS nu antallet af afgange til populære spanske destinationer i løbet af højsommeren.

SAS har allerede øget antallet af indenrigsafgange og nu kommer turen til tre populære spanske feriebyer: Malaga, Barcelona og Palma de Mallorca.

- Vi øger til disse tre destinationer for at give nogle tilbud til de rejsende, der måske pludseligt har mistet deres billetter til sommerferien eller som har været lidt sene ude med at købe billetter, siger Per Møller Jensen, vice president for brand, marketing og EuroBonus i SAS.

Afgangene til de spanske feriebyer bliver øget i perioden 9. juli til 12. august. Der kommer en ny afgang til Mallorca, som nu har syv ugentlige afgange. Malaga får to nye afgange og øges til i alt seks ugentlige, og Barcelona får en ekstra afgang, så der nu er tre ugentlige afgange. Billetter bliver lagt til salg i løbet af i dag, den 10. maj.

For yderligere information om SAS ruter gå til http://www.sas.dk

For yderligere information kontakt venligst:
SAS' presseafdeling på telefon 32 32 31 35
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Ser nå at DY flyr BLL-CPH DY3079 i følge FR24

edit:Ser nå ut til at den gikk fra AAL men det sto BLL på FR24
 
Last edited:
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Da er OY-MRF blitt UR-AAP hos Aerosvit.
Delivery flighten mellom CPH-KBP var den 29.juni.
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Da er OY-MRH blitt UR-AAQ hos Aerosvit.
Delivery flighten mellom CPH-KBP var den 6.Juli.
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Og tidligere direktør Jørgen Nielsen hevder han fortsatt ikke forstår hvorfor eieren valgte å slå selskapet konkurs i våres

http://www.takeoff.dk/news/23520
Cimber Sterlings tidl. adm. direktør, Jørgen Nielsen, er stadig uforstående over, hvorfor den tidligere ejer lukkede flyselskabet i starten af maj.

Jeg håper får han sin del at han er feilsitert :rolleyes:
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Ser ut som boet sliter med å rydde opp et Cimberkonkursen. Mye pga det er stor uenighet om hvem som har rett til flere leasede motorer som i tiden før konkursen ble flyttet rundt omkring på Cimberflåten og som vil trolig bruke et år i rettsystemet. Og å selge fly uten motorer har visst seg å være vanskelig, og man derfor til nå kun har klart å selge et av 11 Cimberfly, sju måneder etter konkursen

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=71113
De sidste 11 fly var ejet af Cimber Sterling selv. Siden konkursen har kuratorerne arbejdet på at få solgt de 11 fly. Det har dog vist sig at være en svær opgave.
 
Re: Cimber Sterling er gået konkurs

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=71122

En anden udvej
I sidste uge slog Vestre Landsret imidlertid fast, at sagerne ikke kan behandles som fogedretssager. Det er de for komplicerede til. Derfor er det nu op til panthaverne at afgøre, om de vil gå til de almindelige civile domstole for at få sagerne prøvet en for en, motor for motor. Men det kan risikere at tage et år eller mere inden der falder en afgørelse.

Derfor skal parterne nu mødes uden for retssalene for at diskutere om der er en anden udvej.

”Vi skal nu have en diskussion med boet om hvordan vi håndterer det. For det er aldrig sjovt at have et aktiv liggende på hylden. Vi skal tænke os godt om, for motorerne bliver ikke mere værd som tiden går,” påpeger direktør Kim Graven-Nielsen fra Billund-firmaet Nordic Aviation Capital, som har pant i tre motorer.

”Vi vil lægge op til, at man sammen tager stilling til, om hvorvidt det er i alles interesse med en ny langvarig retssag. Eller om der findes andre muligheder,” siger Kim Graven-Nielsen.

Hos kuratorerne for konkursboet ser man frem til at modparten beslutter hvad der nu skal ske.

”Serveretten ligger hos motorudlejerne,” siger advokat Henrik Sjørslev fra Advokatfirmaet Lett.
 
Back
Top