Cimber Sterling er gået konkurs

Re: Cimber Sterling er gået konkurs

Ja, kurator bekræfter nu live på TV at det handler om de fire fly som flyves for SAS. Og der er tale om 30-40 afgange pr dag - og ikke 30-40 ruter.
Kurator oplyser at man forhandler med flere aktuelle og seriøse købere, men vil ikke kommentere det konkret.

Og journalisten prøver med al magt at få en eller anden form for svar der betyder at gamle Cimber-kunder kan flyve med ;)

Og journalisten prøver med al magt at få en eller anden form for svar der betyder at gamle Cimber-kunder kan flyve med ;)

Ja, journalisten (Michael Trangbæk) anede ikke hvad det handlede om. Heldigvis kunne Jacob Pedersen (Sydbank's aktieanalytiker) forklare tingene lidt bedre.

Her man så kunne håbe på at SAS og Cimber kunne snakke lidt videre, og evt. udvide denne aftale til at omfatte visse nu indstillede feederruter, f.eks. Norrköping, Växjö, Karup og måske Prag. Kan vel klares med tre fly udover de fire de har. Well, bare ren ønsketænkning...

SAS oplyser, at der er tale om en midlertidig aftale der løber i 12 dage.

Sorry, men vem i verden rabatterer en full-flex billett? Disse kunder som har rad til a kjöpe en full-flex, vil gjöre dette. Uansett om de er rammet av Cimber konkursen eller ikke. En fullflex billett har sitt verdi og derfor skulle man ikke rabatterer sine mest attraktive produkter.

Det er ingen menneske-rett a fa rabatt av andre selskaper etter den selskap som man har kjöpt billetter med gikk konk. Dersom andre selskaper gir rabatt og hjelper, sa ma det vaere opp til dem a bestemme hva er vilkarene.

Jeg personlig mener at ingen av de QI kunder fortjener rabatt. Det ble kjent at QI sitt ökonomi ble ikke den beste. Hver som har kjöpt der har vist om risikoen. Na ha de tapt litt penger pa sitt billett - so be it. Ogsa dette er en smertefullt og nödvendig steg frem til en mer sunnere marked.

Ja R, jeg kunne sagt det samme også.:)

Jeg er helt enig i alt hvad du skriver. Min harme retter sig mod Norwegian (og andre), der hævder "at hjælpe" de stakkels QI-kunder med billige billetter. Det er naturligvis ren marketing-bullshit.

Nei, det kalles konkuranse!

Cimber har jo 4 fly som SAS bruker. Disse er midletridig i luften. Men hva tror dere blir den permantente løsningen? Er det en mulighet at disse flyene blir tatt inn i SAS-flåten? De har jo CRJ-900 i flåten fra før, og det er jo SAS-piloter som flyr disse flyene allerede.

? Er det en mulighet at disse flyene blir tatt inn i SAS-flåten?

Nei.

Jeg tipper at dette er et spill av Cimbers ukrainske eiere for å vinne tid og finne en utvei til å få inn ett av de andre selskapene i gruppen for å dekke opp. Det ville ikke forbause meg det minste om Skyways overtar kontrakten - på sikt muligens også med samme opplegg med SAS-cockpitcrew. Dette er gode penger for ethvert flyselskap og jeg er sikker på at det er flere som har kontaktet SAS for å overta disse flyvningene.

Time will show.

Jeg tipper at dette er et spill av Cimbers ukrainske eiere for å vinne tid og finne en utvei til å få inn ett av de andre selskapene i gruppen for å dekke opp.
Cimber har vel ingen ukrainske ejere (mere). Selskabet er under konkurs, og ledes af kurator Lisa Bo Larsen fra Advokatfirmaet Kromann Reumert.
Kurator har valgt at drive dele af selskabet videre for at holde det attraktivt for eventuelle købere af selskabet, eller dele heraf.
I øvrigt er de ansatte ikke opsagt af kurator, og det ville iflg. kurator heller ikke ske i de første 14 dage efter konkursen.
Aftalen om beflyvning af de 4 CRJ200'er er som nævnt i første omgang kun gældende i 12 dage, fra i går lørdag d. 5. maj.

Der forhandles i øvrigt med eventuelle købere - Dagbladet Børsen gætter på Skyways og Flybe Nordic: http://borsen.dk/nyheder/investor/a...aaber_at_redde_cimber-job.html?rssid=investor

DY har allerede nesten fullt morgenfly til København imorgen fra Karup. (P.t. var det ingen ledige økonomibilletter). Må si de svinger seg raskt rundt... DY er vel de eneste som flyr denne strekningen nå?
Så det haster med å evt. få solgt boet. Vil tippe at en av interessentene har forbinelse med Ukraina!

Så det haster med å evt. få solgt boet. Vil tippe at en av interessentene har forbinelse med Ukraina!

Er det noe særlig verdier i boet? Flyene antar jeg var leaset og AOCet trekkes tilbake ved konkurs.

Har jeg sett helt feil, eller har allerede Sun-Air kastet seg rundt og allerede mandag er på plass med avganger fra OSL til både Aalborg og Billund i tillegg til Aarhus. I så fall en veldig hyggelig nyhet!

Leser en uttalelse fra "Spies/ Thomas Cook DK" i Danmark. De har en del kunder som har kjøpt billetter med Cimber Sterling (ikke pakkereiser), og de vil nå sørge for at disse strandede pax kommer vederlagsfritt hjem til Danmark. Det koster en del for selskapet men man ønsker å overta ansvaret, all den tid billettene er kjøpt gjennom Spies (VING's søsterselskap i DK).

Det samme gjorde man da Malev og Spanair gikk konkurs.

Tally-Ho

Har jeg sett helt feil, eller har allerede Sun-Air kastet seg rundt og allerede mandag er på plass med avganger fra OSL til både Aalborg og Billund i tillegg til Aarhus. I så fall en veldig hyggelig nyhet!

Du har ikke set fejl !

SUN-AIR starter tre nye ruter fra Billund og Aalborg

Det danske luftfartsselskab SUN-AIR of Scandinavia A/S, som flyver som franchisepartner med British Airways, starter fra mandag d. 7 maj:

Billund – Oslo
Billund – Stockholm Bromma
Aalborg – Oslo

Der bliver tale om en morgen- og aftenafgang på alle hverdage samt en aftenafgang på søndage.

Fly kan bookes på BA.com eller via dit rejsebureau.
http://www.sun-air.dk/cms.cfm?nPageNo=61929

Spændende on Jørgen Nielsen kan starte op igen, for
Danfoss spæder vel næppe til igen !

Jørgen Nielsen har, ifølge nyhedsbrevet, haft en såkaldt AOC-ansøgning liggende til godkendelse i Trafikstyrelsen i flere måneder, og han vurderes også at have kapitalstærke forbindelser, der vil bakke ham op med lanceringen af et nyt Cimber Air. Planen menes at være, at starte med ruten mellem Billund og København, men et nyt Cimber med Jørgen Nilsen vil sandsynligvis også have gode muligheder for at besætte i hvert fald en del af de regionale ruter, Cimber opererede for SAS. I hvert fald skriver dagbladet Børsen i dag, at det var Jørgen Nielsen, der på vegne af kuratellet i Cimber Sterling forhandlede en aftale på plads med SAS, så konkursboet opererer omkring 30 regionale SAS-ruter frem til den 16. maj.

http://www.tic.travel/in-the-deep/07052012/de-fire-mulige-cimber-købere

Nyheter fra Jyllandsposten / epn.dk nå i kveld forteller at Flybe er veldig interessert i å overta mye av det Cimber drev med:

Det britiske flyselskab FlyBe er klar til at overtage både fly og flere hundrede medarbejdere fra Cimber Sterling, som er ramt af konkurs. Målet for FlyBe er at flyve på samtlige indenrigsruter i Danmark samt på de fleste af de regionale ruter, som det krakkede flyselskab fløj før nødlandingen i sidste uge.

Kilde: http://epn.dk/brancher/transport/luft/article2771096.ece

Da må vi se hvorledes det ender, det vik nok være SK interesse !

http://www.travelpeople.dk/2012/2012050701.htm

Med SAS, Danfoss og Lego i ryggen betragtes Jørgen Nielsen som storfavorit til at kunne flyve videre med navnet Cimber Air. Meningen er at starte med indenrigsruten København-Billund og derefter udvide virksomheden successivt til også at omfatte enkelte andre destinationer.

At flyve videre med navnet Cimber Air, er nok ikke verdens bedste ide efter min mening, men det vil nok være svært for Jørgen Nielsen at slippe det navn, hvis det bliver til noget.

Back