Cimber reduserer sitt engasjement hos SAS

Dash

ScanFlyer Gold
Iflg check-in skal QA bare fly 2 CRJ200 fly for SAS fra S14. En reduksjon fra 2 ATR fly og 4 CRJ200....

Med Jet Time-flyenes indtog skal Cimber A/S således ikke længere operere sine to ATR72-fly og mindst to af sine fire CRJ-200 fly for SAS. CHECK-IN.dk har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Cimber A/S’ direktør, Jacob Krogsgaard, til hvad flyene så skal lave.

http://www.check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=84766#.UqT6syg7-lc
 
Da sitter de vel igjen med bare Aberdeen, Humberside og Newcastle? Ruter som kanskje er litt for lange for effektiv bruk av ATRen? Ikke mye igjen av Cimber da
 
Da sitter de vel igjen med bare Aberdeen, Humberside og Newcastle? Ruter som kanskje er litt for lange for effektiv bruk av ATRen? Ikke mye igjen av Cimber da

CRJ-200 ligger også fortsatt inne på rutene til Poznan, Wroclaw og Lodz.

Ellers er det vel heller SAS som reduserer Cimbers engasjement enn motsatt ...
 
Last edited:
Ble ikke dette noe av? Ser fortsatt ut som QA flyr 4 CRJ200 for SAS.

Noen som vet hvor EC-LSN har tatt veien, eventuelt hvor den skal ta veien? Det er vel OY-CIB som flyr BLL-OSL....
 
Ble ikke dette noe av? Ser fortsatt ut som QA flyr 4 CRJ200 for SAS.

Noen som vet hvor EC-LSN har tatt veien, eventuelt hvor den skal ta veien? Det er vel OY-CIB som flyr BLL-OSL....

Det er vist meningen at den skal retur til udlejer
Hilsen Ole
 
Cimber har også begynt å fly med CRJ200 for SAS på ruten mellom Ålesund og København. Ser ut til at denne ruten ikke går så bra etter at KLM startet opp på Vigra.
 
Cimber har også begynt å fly med CRJ200 for SAS på ruten mellom Ålesund og København. Ser ut til at denne ruten ikke går så bra etter at KLM startet opp på Vigra.

Konkurranse med KLM merker de sikkert, ja, men SAS har mikset mellom CRJ-900 og CRJ-200 under hele rutens levetid - og en lang periode gikk ruten bare med CRJ-200.
 
Ble ikke dette noe av? Ser fortsatt ut som QA flyr 4 CRJ200 for SAS.

Riktig. Men ikke særlig lett å følge med på Cimbers flåte - virker som en del av de opprinnelige Cimber-flyene har blitt stående på bakken eller blitt levert tilbake, mens de i stedet har leiet inn spanskregistrerte fly fra Air Nostrum. Noen av disse har gått tilbake til Spania, andre har fått danske registreringer nå nylig. Tror jeg har fløyet med de fleste.

Akkurat nå ser det ut til at dette er den aktive CRJ-200-flåten:

OY-RJC - flyr for Air Lituancia
OY-RJK - flyr for SAS
OY-RJM - flyr for SAS
OY-RJL - flyr for SAS
EC-JOD - flyr for SAS
 
Cimber har også begynt å fly med CRJ200 for SAS på ruten mellom Ålesund og København. Ser ut til at denne ruten ikke går så bra etter at KLM startet opp på Vigra.

Skjønner ikke hvordan SK syns at det er gode rutetider på denne ruta. Det er lite som klaffer for de som skal videre på langruter fra CPH og tilbake på de samme rutene, bortsett fra kveldsavgangen til EWR. Om man skal med disse rutene ender man opp med å fly via OSL for å korte ned reisetiden. Det er sikkert litt O&D-trafikk, og noen som skal videre til og fra intraeuropeiske ruter, men det er ikke optimalt for de som skal på møter eller treffe kunder i København, Ålesund eller ut i Europa.
KL sin inntreden har ikke hjulpet på heller da de har bedre frekvens, antall destinasjoner og rutetider å tilby.

Litt off topic, men måtte få det ut!
 
Akkurat nå ser det ut til at dette er den aktive CRJ-200-flåten:

OY-RJC - flyr for Air Lituancia
OY-RJK - flyr for SAS
OY-RJM - flyr for SAS
OY-RJL - flyr for SAS
EC-JOD - flyr for SAS

Ser ut som at EC-JEN har kommet til Cimber-flåten. Ettersom alle de andre maskinene fortsatt er aktive, flyr Cimber nå fem CRJ-200 for SAS.
 
Ser ut som OY-RJM nå er tilbake i SAS trafikk etter en liten tur tilbake til Spania

Canadair CRJ 200 7591 OY-RJM Cimber Air ferroed 15sep14 VLC-CPH on continuation of SAS wet-lease ops ex EC-IBM
 
Back
Top