Jeg skal være med å arrangere en konferanse et sted i Norge, og vi kommer til å legge den rett etter en tilsvarende konferanse i Frankfurt. Vi skal betale flybilletter for omtrent 35 personer (og det er flesteparten av de internasjonale deltakerne). Det er et stort poeng at vi skal legge konferansen til noe av det mest spektakulære man kan finne av natur. Gitt at vi skal fly folk fra Frankfurt har vi opprinnelig tenkt å ha det i nærheten av SVG eller BGO, det er jo litt å ta av.
Jeg har null erfaring med chartring av fly, så jeg bare lurer på om ideen er helt borti natta, men det jeg tenkte på er om det er gjennomførbart å chartre et fly til disse 35 folka fra FRA, og fly direkte til enda heftigere destinasjoner. Om det er gjennomførbart avhenger selvfølgelig av pris, hvor mye dyrere kan noe sånt være enn å kjøpe billetter til alle sammen på rutefly FRA-SVG eller BGO?
Si at vi kunne fly dem inn til f.eks. SDN? Det kunne vel gjøres med en Dash 8? Eller hva om vi dro dem opp til Lofoten, da må vi kanskje på en ERJ-135, og lande på EVE. Det er kanskje veldig mye dyrere?
Kan noen fortelle meg om dette er noe jeg bør slå fra meg?
Jeg har null erfaring med chartring av fly, så jeg bare lurer på om ideen er helt borti natta, men det jeg tenkte på er om det er gjennomførbart å chartre et fly til disse 35 folka fra FRA, og fly direkte til enda heftigere destinasjoner. Om det er gjennomførbart avhenger selvfølgelig av pris, hvor mye dyrere kan noe sånt være enn å kjøpe billetter til alle sammen på rutefly FRA-SVG eller BGO?
Si at vi kunne fly dem inn til f.eks. SDN? Det kunne vel gjøres med en Dash 8? Eller hva om vi dro dem opp til Lofoten, da må vi kanskje på en ERJ-135, og lande på EVE. Det er kanskje veldig mye dyrere?
Kan noen fortelle meg om dette er noe jeg bør slå fra meg?