• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Cessna 510 Citation Mustang N443HC Thor Solberg Jr.

Piddien

ScanFlyer Silver
Hei.

Bare noen få bilder av denne flotte maskinen som kanskje andre og vil se.

5c0f23ce.jpg

816df4de.jpg

1303e33a.jpg

a9bf9176.jpg

7564b779.jpg

be49470f.jpg

8a2682ae.jpg

366f6efb.jpg

646f9ad3.jpg

f79cc3c4.jpg

72f42669.jpg

Takk for titten.
:)

WOW !!!

Dette er bedre enn sex !!!

Mer av dette takk :)

Elsker små jets som dette

Takk for at du deler med oss andre :)

Fantastisk bra! Fine bilder - og nydelig vær i Bergen! Og en strålende måte å markere en av norsk flyhistories aller største helter; Thor Solberg!

NC10239-01-640.jpg

Thor Solberg Jr drar sikkert videre til Florø med N443HC, så det blir sikkert flere markeringer av dette 75års-jubileumet.

Steinar
http://www.seabee.info

Vet ikke om Florø har lang nok bane for denne, eller om han flyr dit med en mindre maskin.
N443HC skal i alle fall fly videre til Skottland etter hva jeg forstod, men det finner jeg ut av i morgen. Håper å få en prat med Solberg Jr. før han forlater Bergen i denne omgang.

:)

Skal ikke overdrive (som visse andre:p).
Men uansett, dette var veldig bra bilder av et stilig fly:)

Fantastisk bra! Fine bilder - og nydelig vær i Bergen! Og en strålende måte å markere en av norsk flyhistories aller største helter; Thor Solberg!

NC10239-01-640.jpg

Thor Solberg Jr drar sikkert videre til Florø med N443HC, så det blir sikkert flere markeringer av dette 75års-jubileumet.

Steinar

Mulig dette er et tema for spesielt interesserte, men er dette bildet av flyet Thor Solberg fløy med, eller er det dette:

Tekniskmuseum_1.jpg

Jeg har sett det øverste bildet i andre sammenhenger også, mens det nederste bildet er det Teknisk museum bruker i presentasjonen av flyturen. Flyet som står på museet har heller ikke samme tekst på høyre side som flyet på det øverste bildet.

Men som sagt - en liten bagatell i den store sammenhengen! ;)

Jeg har sett det øverste bildet i andre sammenhenger også, mens det nederste bildet er det Teknisk museum bruker i presentasjonen av flyturen. Flyet som står på museet har heller ikke samme tekst på høyre side som flyet på det øverste bildet.

Begge bilder viser det samme flyet, Solbergs Air Yacht registrert NC10239. Men det er interessant det du påpeker, at merkingen på siden er forskjellig! Det siste bildet viser flyet slik det var malt da det fløy over i 1935. Det første bildet viser trolig hvordan NC10239 var merket året før, i 1934. Solberg hadde egentlig tenkt å fly over i 1934, men pga motorproblemer (tror jeg) måtte flygningen utsettes til 1935. Som kjent ble også hjulene fjernet for å spare vekt.

Steinar

Fine bilder, men hva har du drukket torben ? :D

Hmm drukket, ? :D husker ikke kansje noe jeg har røyket :D, nei røyker jo ikke heller, f... hva kan det være då? kansje fordi min forlovede bor 3000 km fra meg, kansje det har noe med denne gærne uttalelse å gjøre,skal jeg ikke kunne si :D, men det er nu ett fint fly det der :D :D :D :lol:, ser frem til en fin ny spotter dag på gardermoen i morgen :)

Solberg hadde egentlig tenkt å fly over i 1934, men pga motorproblemer (tror jeg) måtte flygningen utsettes til 1935. [/URL]

Ja, det er visst riktig (tror ny motor ble sponset av bl.a. den norske ambassaden i NY). Greit å få avklart uklarheter omkring merkingen! :-)

Meget lekkert fly, men Torben da :P Flotte bilder og herlig lys på en så snasen og teasende maskin. Pene former skal hesten ha, hehe

Back