Har full forståelse hvis DY nekter ansvar for maxi-feler i multimillionklassen ...
Bare be de om å gå til neste skranke, SK med et smil... Tror ikke SK blir glad for dette heller.. ?
Det eneste negative jeg kan se ved cello`er i kabinen er at disse som oftest stikker over seteryggen mot de på raden bak.
Når det kommer til sikkerhet kan jeg se problemet under en evakuering.
Det er vel få som ville etterlatt en cello til 20-30 mill selvom flyet brenner.
Denne ville da kunne være til stort hinder for andre som skal ut.
Vi har jo sett diverse eksempler på at pax kommer hoppende i sliden med både trillekofferter og taxfree poser, så celloen blir nok også med vil jeg tro...
Hva med Martin i FedEx .. Hva gjør dere hvis en kommer med en slik fele ?
Jeg har sett utallige instrumenter reise i betalt sete og har aldri møtt problemer ..
Flyselskap er sikkert overlykkelig hvis disse super ånds-snobbene boikotter dem . Tror heller ikke på verdiansettelsen av disse felene.
Bak skranken i bakrummet sier de sikkert: " Takk Gud for å hjelpe oss" :up:
Man er da ikke nødvendigvis en "super åndssnobb" selv om man eier - eller leier - et instrument!
Det er helt en årsak bak beslutningen, og det beste hadde vel vært om de oppga årsaken. For da hadde det vært enkelt og greit for folk flest å forstå beslutningen.
Det er neppe bare sånn at de en dag bestemte seg for "nei, nå skal det ikke være lov å reise med cello i kabinen lengre". De har nok en hendelse eller to bak seg for å fatte denne beslutningen.
Man har sikkert også sett tusenvis av laptops reise i stollommen daglig rundt omkring uten at man møter på problemer...Det er vel snakk om å ha et system som fungerer også når det går galt, men dette er litt for langt utenfor mitt kompetanseområde til å skulle kunne uttale meg med stor styrke. Jeg antar at Norwegian har noen tanker om dette, for de vil vel neppe ønske for mange ødelagte cello'er i lasterommet heller.
Om jeg hadde betalt 30 millioner kr for en oversized hardingfele, hadde jeg også tatt meg råd til å chartre egen privatjet! Hvorfor er de så dyre? Er de utstyrt med diamant-molybdenum-strenger fra en fremmed planet?
Tror ikke SK blir glad for dette heller.. Eller leie et privatfly eller van. Flyselskap er sikkert overlykkelig hvis disse super ånds-snobbene boikotter dem . Tror heller ikke på verdiansettelsen av disse felene. Bak skranken i bakrummet sier de sikkert: " Takk Gud for å hjelpe oss" :up:
Hvorfor Norwgian ikke vil ha celloer i kabinen kunne vært ok å vist, så vet man hva de legger til grunn for dette og hvorfor.
Så får man bare håpe at det ikke kommer en totalboikott fra musikerens fellesorganisasjon.
Man har sikkert også sett tusenvis av laptops reise i stollommen daglig rundt omkring uten at man møter på problemer...Det er vel snakk om å ha et system som fungerer også når det går galt, men dette er litt for langt utenfor mitt kompetanseområde til å skulle kunne uttale meg med stor styrke. Jeg antar at Norwegian har noen tanker om dette, for de vil vel neppe ønske for mange ødelagte cello'er i lasterommet heller.
Fra 1. november må cello sjekkes inn som vanlig flybagasje hos Norwegian.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.