Transilvan
Newcomer
Ps. Om flyet jeg er på har akkuratt nødlandet, kanskje det til og med brenner, så er min cello det siste jeg tenker på å få med ut! Værdi i penger eller affeksjonsværdi er irrelevante for en person som er i livsfare...
Ps. Om flyet jeg er på har akkuratt nødlandet, kanskje det til og med brenner, så er min cello det siste jeg tenker på å få med ut! Værdi i penger eller affeksjonsværdi er irrelevante for en person som er i livsfare...
Nei dere, dette handler ikke om sikkerhet eller profitt. Jeg tror at bak denne avgørelsen ligger det en tankegang preget av janteloven. Tror rett og slett at noen fikk vondt i rompa over at noen fikk særbehandling. Nei du, alle skal være ens! Man skulle tro at fleksibilitet og hensyn til kundenes spesielle behov var noe alle flyselskap streber etter, i disse konkurranse-pregede tider...
...... Som også betyr, shit der dummet vi oss ut - vi skylder på luftfartstilsynet og håper dette går i glemmeboken..
Du vet at du snakker om de samme sikkerhetsbeltene som fint holder på plass kavete mennesker i full panikk som veier 5-7 ganger mer, mens taxfreespriten i glassflasker hagler ned fra taket?
Men jeg synes det er bra at DY tar sikkerheten på alvor, og søker råd på spm. de er usikre på.Jeg er enig med dem om at kun sikkerhetsbeltet er lite for holde tilbake vekten av ei slik kasse som celloen har, så at de stiller spm om at det er sikkert skal du bare være glad for......... :up: :up:
Flybransjen har fraktet slike gjenstander trygt så lenge det har funnet seter å sette dem i ...
Regelverket fanger opp nye oppfinnelser etterhvert som de kommer ... mer eller mindre effektivt. Men jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal komme trekkende med disse laptop'ene -- det er en helt annen sak -- celloene plasseres ikke i stollommene, men i selve setet ...![]()
Det sa sikkert også mange om laptop'er i stollommen før en laptop hoppet opp og slo noen hardt i hodet under turbulens....:stir
Regelverket fanger opp nye oppfinnelser etterhvert som de kommer ... mer eller mindre effektivt. Men jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden skal komme trekkende med disse laptop'ene -- det er en helt annen sak -- celloene plasseres ikke i stollommene, men i selve setet ...![]()
En ting er nå at jeg gjør det for å illustrere et poeng (og selv om en cello ikke plasseres i stollommen så er det en viss likhet). En annen ting er at tråden der dette kom opp ble stengt for rydding, og ble aldri åpnet igjen...![]()
Hva angår vekt på laptop'er så er det nok riktig at eldre laptops nok kan veie ganske mye. Jeg skrev et annet sted at en forutsetning for å kunne ha en laptop i stollommen er at den er tilstrekkelig liten til å ikke stikke ut over bordet eller hindre rømningsveier. Mine tre siste laptops har hatt 12" skjerm, og det er ingen problem å plassere denne i lommen på en slik måte at de skal ganske mye til før denne hopper opp og slår naboen i hodet. Men, enough said i den saken...![]()
... , men kan man ikke bare forholde seg til at de skal plasseres under sete foran , eller overheadbin......
Flate å mye mikk og makk og min pc er så liten at en ikke skader noen...
Som flygende objekt ved oppbremsing fra 300-0 så er det mye som skader...
Det skulle en av landets mest anerkjente musikere til for å oppnå det mange av oss kanskje har hatt en drøm om: Å få et flyselskap til å lempe på «håndbagasje»-reglene.
Tipper han som blir truffet ikke er så nøye på om det er en flaske eller en laptop .. han ville nok helst slippe begge deler ..
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.