Originally posted by mmusic
Originally posted by Airwolf
Originally posted by norshuttle
Høy lønn som CA ?
Hva er anser du som en høy CA lønn Airwolf?
Bare nysgjerrig på hva du anser som høyt for denne utdannelsen.
Dessuten er det vel ikke lltid CA og utdannelse henger sammen. Og det kan man selv fritt og deilig selv velge i dette landet.
6 ukers kurs...og det kaller du utdannelse :sarc
400.000 har de for den kaffeserveringa, og så går de forsyne meg til streik og forlanger enda mer! En streik som ødela ferien for tusenvis som stolte på dem, en streik som gjør at de kabinansatte i SAS Braathens nå faktisk jobber i Norges mest upopulære bedrift. Gratulerer!
Når man så tenker på andre som tilbringer flere år av sitt liv i utdannelse, f.eks sykepleierne, for virkelig å kunne ta seg av andre mennesker, vil aldri kunne oppnå en slik lønn...ja så blir det for meg en kvalmende virkelighet.
Disse oppskrytte og overparfymerte flyvertinnene er mer preget av glamour og forfengelighet enn hvorvidt denne jobben er så veldig viktig eller ikke for folk flest. De har prosedyrer i tilfelle en nødsituasjon, som oppstår svært sjelden. Prosedyrer man også har i andre transportmidler som skip, tog osv. Utover dette går de rundt med kaffekanna eller plasserer seg bak i strikkekroken slik man gjør i Norwegian.
Svar på spørsmålet ditt, maks 300.000 er mer enn nok.
Så mitt syn er som jeg nevnte i innledningen av denne tråden, nemlig at vi snakker om en yrkesgruppe som er mildt sagt overbetalt. Og denne unødvendige streiken deres gjorde overhodet ikke saken bedre.
Hva er dette for tullsnakk? Jeg blir litt oppgitt her...
Hos enkelte av de nye billigselskapene serverer de ikke mat. De du kaller servitører kalles på "fagspråket" for sikkerhetsmedarbeidere. De utfører en utrolig viktig jobb, sikkerhet. Dette er påkrevd fra myndighetenes side. Hva vil du kalle denne yrkesgruppen hos de selskapene hvor det ikke er servering? Overflødige? Tror du et billigselskap ville hatt de omborde med mindre det ikke er påkrevd og nødvendig? Tror du et billigselskap ville betalt cabin crewet mere enn hva de fortjener for den oppgaven de utfører? Ikke rakk ned på folk, enten de er cabin crew eller medarbeider på Mc Donalds. Det ligger ofte mye mere bak enn hva man ser og oppfatter utenfra. Vet du at en restaurantsjef hos Mc Donalds går 1-2 mnd opplæring, og kan tjene 1-3 millioner brutto i året? Hva syns du om det?
Tenker du slik?
- Cabin crew - undøvendig, de er ikke til nytte!
- Flytog crew - undøvendig, de er ikke til nytte
- Togmedarbeidere - unødvendig. Hvor befinner de seg egentlig hele reisen?
- Parkeringsvakter - unødvendig, hva for noe fornuftig gjør de egentlig?
- Securitas vakter på kjøpesenteret - butikken kan jo ringe politiet når det først skjer noe.
Jeg verken jobber eller har noen tilknyttning til flyselskap, annet enn at jeg studerer til en master innenfor reiseliv. Det frustrerer meg litt å lese slike innlegg, fordommer er stikkordet. Cabin Crew yter service hos enkelte selskaper i form av å servere kaffe, men de har også ansvaret for sikkerheten til 50-100 mennesker. Det er DEN jobben og DET ansvaret de får betalt for!
Flyselskapene har for tiden en utrolig fokus på å drive kostnadseffektivt. Tror du virkelig de betaler mere i lønn, enn hva den jobben som utføres faktisk er verdt?