Originally posted by TUC
Originally posted by intransfer
Om de Braathens ansatte ville fått ny jobb etter en konkurs? Svaret er JA! Noen hadde sikkert kunne fått jobb i luftfarten også. Aetat i Norge har mange fine ordninger og selv BU ansatte kunne de fått i jobb i løpet av de årene som har gått.
"...selv BU ansatte"??
Originally posted by EB
Når ble det arbeidsgiveren som avgjorde hvordan person man er???
Originally posted by LN-MOW
... Dette har laert meg mye. Ikke minst aa fokusere paa vesentlige ting. Aa henge seg opp i hvordan ting 'kunne ha vaert' eller 'burde ha vaert' er destruktivt og hjelper ingen. Man maa se framover og lete etter muligheter. Pleie forbindelser. Se etter alternativer og ikke noedvendigvis bare i sin egen bakgaard.
Originally posted by linium
Sas klarer fint å "sette fyr" på seg selv med
så sinsykt masse tabber og feil de har gjort i det siste.
Rart ikke sas har gått fyken for leeenge siden! SAS gjør meg trøtt... :zzz
Hvorfor opprettholde et verksted som utfører service til konkurrenter i hjemmemarked
Originally posted by WestAir
De Sola-ansatte har oppført seg glimrende. De har hatt trusselen om nedleggelse hengende over seg i flere år, men har likevel ikke oppført seg som f.eks. flygelederne i Røyken. At de nå lar sinne gå utover sin arbeidsgiver er mye bedre enn om de skulle ramme uskyldige reisende.
Jeg er veldig godt kjent med disse tingene. Jeg er blitt 'laid off' fire ganger.
De Sola-ansatte har oppført seg glimrende. De har hatt trusselen om nedleggelse hengende over seg i flere år, men har likevel ikke oppført seg som f.eks. flygelederne i Røyken. At de nå lar sinne gå utover sin arbeidsgiver er mye bedre enn om de skulle ramme uskyldige reisende.
SSL, du må gjerne bidra
Originally posted by LN-SSL
SSL, du må gjerne bidra
Senser jeg en slags undertone av at jeg evt. skal bære nag til de av dere som sitter på andre siden av mic'en?
I så fall har du nok bommet litt. Det er fullt mulig å ha sympati for gjengen ved BTS, og samtidig ikke ha noe negativt å si om flygeledere.
Her tror jeg WestAir må klare seg selv, gitt....
(Mulig jeg misforstår deg, det ble sent i går. :sarc )
Originally posted by atck
Det der kan du kanskje utdype. Hva har flygelederne på Røyken gjort som har gått ut over uskyldige reisende?
SSL, du må gjerne bidra, hvis ikke Westair kommer med noe avklarende.
Edit: Og når jeg spør på denne syrlige måten så er det selvsagt fordi at en diskusjon som endelig har blitt trukket opp på et sivilisert diskusjonsnivå blir trukket ned igjen ved å tråkke på en annen yrkesgruppe.
For å ta Røyken, nok en gang, så har forsinkelsene der blitt forårsaket av mannskapsmangel. Hovedsaklig har man manglet LTT-fullmektiger, IKKE flygeledere.
Uansett kommer forsinkelsene av at man har for lite folk. Og når man da slenger drit til de folka som FAKTISK JOBBER, så har man nok en gang klart å rette feil baker for feil smed.
Så kan man jo spørre hvorfor jeg i det hele tatt gidder å bry meg med dette. Jeg jobber ikke på Røyken.
Problemet er at når en usannhet har blitt gjentatt for ofte så blir den til slutt sannhet. Og når moderatorene ikke gidder å korrigere drittslenging så synes jeg ikke at urimelige påstander får stå uten kommentar.
PS. Du glemte å nevne flygelederne i Bodø. De 3 på sektor Sør som skal gjøre 6 manns arbeid burde også kikke litt på andre yrkesgrupper for hvordan man BURDE gjøre jobben. DS
K
men har likevel ikke oppført seg som f.eks. flygelederne i Røyken.
Originally posted by Hurum
Uten å være sikker, vil jeg anta at West Air f.eks henviser til saken hvor man fikk stopp i flytrafikken og uregelmessigheter i flere dager pga meldingen kom om at Røyken skulle flyttes til Sola om et par år fram i tid, og flygelderne kanskje følte det litt på samme måte som BTS-ansatte gjør nå....selv om ikke flygelederne ville miste jobbene sine.
Originally posted by atck
Originally posted by Hurum
Uten å være sikker, vil jeg anta at West Air f.eks henviser til saken hvor man fikk stopp i flytrafikken og uregelmessigheter i flere dager pga meldingen kom om at Røyken skulle flyttes til Sola om et par år fram i tid, og flygelderne kanskje følte det litt på samme måte som BTS-ansatte gjør nå....selv om ikke flygelederne ville miste jobbene sine.
En kan jo spørre nok en gang: Ønsker DU at en ukonsentrert flygeleder skal styre flyet ditt rundt sammen med 10-12 andre over Østlandet? Sjøl satt jeg på Gardermoen og ventet forgjeves på at flyet mitt skulle først ankomme og så gå. Med tanke på alternativet så var det helt greit.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.