Forbud mot bruk av Galaxy Note 7 på fly

Re: Forbud mot bruk av Galaxy Note 7 på fly

Nå har USA, Canada og Hong Kong innført forbud mot å ha med telefonen på fly til/fra landene. Det betyr vel at resten følger etter ganske snart. (Kilde: banner på forsiden av ba.com)

Hørte noe på radioen at DY hadde forbudt Galaxy Note 7 på sine flyvninger, men litt uklart om det gikk ann å ha den med seg avskrudd..

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Slik jeg tolket saken på nyhetene, så innfører DY samme forbyd som er kommet i blant annet USA.

Slik at det IKKE er tillatt med telefonen ombord i det hele tatt.

Ingen bønn!

55875a044519028eb567a4fa5ab1beb0.jpg

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Synes det er bedre at de er helt konsekvente og ikke i det hele tatt tillater mobilen som Samsung nå ber folk levere tilbake. Da slipper man problemer med "jeg skal bare"-gjengen ombord på flyet.

Lurer ellers på hvor mange år flyselskapene skal fortsette å reklamere for Samsung på hver eneste flight.

Men hvordan håndheves forbudet? Man kan jo ikke akkurat ransake passasjerene?

De fleste vil nok følge forbudet, men det er jo alltid noen...

Hvor mange av disse telefonene er egentlig i bruk rundt om kring? Etter ukesvis med førstesidestoff så burde da de fleste ha fått byttet telefon snart.

Hvor mange av disse telefonene er egentlig i bruk rundt om kring? Etter ukesvis med førstesidestoff så burde da de fleste ha fått byttet telefon snart.

I Norge er det ikke så mange, men f.eks i Sør-Korea er det mange som ikke har byttet. Tilbakekallingen i Sør-Korea er helt ulik den i Europa/USA, Samsung kommuniserer den som frivillig og ikke som nødvendig.

Spør du meg burde de snarest gi ut en firmwareoppdatering som teller ned et visst antall dager på skjermen før enheten slutter å virke. Da blir det nok fart i tilbakekallingen.

Back