Bruke EuroBonus poeng

CFN_001

ScanFlyer Blue
Hei!

Jeg har en del poeng som jeg tenkte å bruke litt i sommer på EuroBonus kontoen min, og samtidig en del flights liggende litt lenger frem i året. Jeg er ikke så langt unna å nå EBG status, er EBS nå.

Det jeg lurer på er om jeg bruker poeng som er opptjent så langt, går det utover målet om å nå EBG? Eller er det akkurat det samme om man opptjener de og bruker det, siden de teller hvor mye man opptjener, og ikke hvor mye man har liggende??

Takk for svar, og fortsatt god sommer til alle forumister, og skal noen ut å fly, så happy flying!! :)

Det jeg lurer på er om jeg bruker poeng som er opptjent så langt, går det utover målet om å nå EBG?

Nei.

Poengene du har registreres både som grunnpoeng og ekstrapoeng. Grunnpoengene er de som gir deg status, mens ekstrapoengene er de som du kan bruke på billetter/oppgraderinger, etc.

Om du f.eks. flyr og tjener 10.000 poeng, har du 10.000 ekstrapoeng, og 10.000 grunnpoeng. Om du da f.eks. bruker alle 10.000 ekstrapoengene på f.eks. en upgrade fra Y til Y+, og på den måten tømmer kontoen, så har du fortsatt de 10.000 grunnpoengene liggende :)

Det Martin sier stemmer, men du bør huske på at du ikke får grunnpoeng for flygninger kjøpt med poeng.

Altså, flyr du OSL - LHR på poeng får du 0 grunnpoeng, og kommer dermed ikke nærmere EBG. Flyr du OSL - LHR og betaler for billetten, får du grunnpoeng avhengig av klasse, og kommer dermed nærmere EBG.

For deg kan det altså være lurt å kjøpe alle flybilletter frem til du når EBG, for så å fly på ekstrapoeng til poengkontoen er tom ;)

Back