Bruk av iPhone i USA

amangeru

Newcomer
Jeg skal til Usa i oktober og da hadde jeg tengt å prøve å få kjøpt et AT&T eller T-Mobile simkort fohåndsbetalt datatrafikk. Dette for å bruke i min opplåste ikke jailbreaka iPhone. Er det noen som vet om dette går?

Visstnok går det ikke med AT&T prepaid-kort i normale Iphones, men muligens i opplåste.

AT&T claimed ihvertfall at det ikke går med vanlige kontantkort-SIM-kort i en iPhone (because of all the features in an iphone...) til kunden foran meg i køen i en lokal AT&T-store forrige uke - men det så ut til at det gikk fordi personens phone var opplåst utenfor USA. (Alternativet, såvidt jeg fikk med meg, siden det strengt tatt ikke var min business - var å tegne abonnement - og fordi credit check ikke vil gå gjennom for de fleste utlendinger vil det så krevd et $500 deposit).

Men det så ut til at det gikk for personen foran meg i køen, visstnok fordi den var ulåst. Men låser ikke Telenor telefonene til seg - selvom du ikke har bindingstid?

Om jeg får låne litt av tråden til å spørre om noe så vil jeg stille følgende spørsmål:

Kan jeg, nå etter at min bindingstid med AT&T har gått ut etter to år, bruke min telefon i Norge eller må jeg latterlig nok jailbreake min egen telefon selv om jeg har gått ut bindingstiden til AT&T?

Men låser ikke Telenor telefonene til seg - selvom du ikke har bindingstid?
Både NetCom og Telenors iPhones er låst til operatøren, men ved utløpet av bindingstiden får du ved å henvende deg til dem oppgitt en kode som låser dem opp for bruk med andre operatører.

Du kan alltid be om og få låse opp telefonen, selvom du har bindingstid. Bindingstiden gjelder abbonomentet, og ikke telefonen

Back