British Airways-tilbud (2014)

Status
Not open for further replies.

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Da er årets første BA salg i gang, og det finnes noen sinnsykt gode priser der, spesielt i C-klasse. 12k til LA for eksempel!

Last edited:
Også helt ok priser i WT+ med 9500 NOK til SAN. Dessverre er ikke WT+ og CW prisene listet i oversikten så man må søke selv. Hadde en utmerka tur i WT+ dit i fjor påske, returen oppgraderte jeg med poeng.
Er WT+ fares fortsatt oppgraderbare med avios? Dette er en av de bedre fordelene med BAEC så fremt det der awardplass da, og der har de vel kuttet mye såvidt jeg har skjønt. 12k til LAX finner jeg dog ikke, finner dog 14k da.

Last edited:
Er WT+ fares fortsatt oppgraderbare med avios? Dette er en av de bedre fordelene med BAEC så fremt det der awardplass da, og der har de vel kuttet mye såvidt jeg har skjønt. 12k til LAX finner jeg dog ikke, finner dog 14k da.

Ja, WT+ er oppgraderbare, mye er kuttet og vestkysten er nesten håpløs. NYC har fremdeles en god del. Man kan få Boston t/r for under 10K i CW.

Prøv april/mai. Jeg booket akkurat BGO-LHR-LAX/LAS-LHR-BGO for 12.600.

Nei man får ikke under 14800 NOK for OSL-LAX t/r. Da jeg prøvde en slik open jaw booking feilet siden... Eller dvs det funka etter et par forsøk. Men derimot, kan man få en slik rute til 24k med CW ut og first på returen fra LAS via MIA. Så det er nok noen triks her. Vil nå uansett ikke si at 14800 NOK er så ille da.

Last edited:
26.04-03.05 BGO-LHR-LAX T/R får jeg for 11.776, og da med AA sin nye C-klasse hjem igjen. Nøyaktig samme pris fra OSL.

26.04-03.05 BGO-LHR-LAX T/R får jeg for 11.776, og da med AA sin nye C-klasse hjem igjen. Nøyaktig samme pris fra OSL.

Ah der ja. Er ikke så lett alltid når de ikke annonserer prisene utenom economy. :rolleyes:Fint tilbud ihvertfall. :D

Også helt ok priser i WT+ med 9500 NOK til SAN. Dessverre er ikke WT+ og CW prisene listet i oversikten så man må søke selv. Hadde en utmerka tur i WT+ dit i fjor påske, returen oppgraderte jeg med poeng.
sorry for off-topic men lurer på va WT og CW betyr ?

sorry for off-topic men lurer på va WT og CW betyr ?

Ah er ikke så lett om man ikke er vant med BA det her. WT = World Traveller = økonomiklassen til BA på long haul, CW = Club World = businessklassen til BA på long haul. WTP eller WT+ = World Traveller Plus som er economy extra med bedre seter og bedre mat. Det konseptet finnes kun på long haul. I Europa er det Club Europe og Euro Traveller som er hhv business og økonomi innad i Europa, men det er som sagt ingen economy extra innad i Europa.

Ah er ikke så lett om man ikke er vant med BA det her. WT = World Traveller = økonomiklassen til BA på long haul, CW = Club World = businessklassen til BA på long haul. WTP eller WT+ = World Traveller Plus som er economy extra med bedre seter og bedre mat. Det konseptet finnes kun på long haul. I Europa er det Club Europe og Euro Traveller som er hhv business og økonomi innad i Europa, men det er som sagt ingen economy extra innad i Europa.

Nei sant det :) takk for oppklaringen nå husker jeg det til neste gang :)

Hvilken periode er kampanjekoden/tilbudene gyldige? Står ingenting om dette i eposten, men får "The first departure date is outside the valid departure dates for "Y45*******"

Hvilken periode er kampanjekoden/tilbudene gyldige? Står ingenting om dette i eposten, men får "The first departure date is outside the valid departure dates for "Y45*******"

I min e-post så står det at jeg har 7 dager på meg på å bruke koden. Og jeg tolker det dit hen at jeg må bruke den på salget. Og siste utgående reisedag for biletter kjøpt på salget er 15.juni.

Nei man får ikke under 14800 NOK for OSL-LAX t/r. Da jeg prøvde en slik open jaw booking feilet siden... Eller dvs det funka etter et par forsøk. Men derimot, kan man få en slik rute til 24k med CW ut og first på returen fra LAS via MIA. Så det er nok noen triks her. Vil nå uansett ikke si at 14800 NOK er så ille da.

Hvordan får dere fram forskjellige klasser i samme søk? Jeg prøver meg med et søk OSL-LHR-SFO med retur LAX-LHR-OSL, men kan ikke se at jeg har mulighet til å søke på forskjellige klasser på tur og retur. Har funnet denne til 16.000 i CW (med A380 på retur), og synes ikke det er ublu pris akkurat ;) Benytter forøvrig valget 'Multi-city/stopovers' når jeg søker på BA. Og å søke på enveis er jo håpløst prismessig såvidt jeg kan se...

Men altså - hvordan får jeg fram forskjelige klasser på tur og retur, f.eks. CW én vei og First den andre? Er det andre steder jeg bør søke, eller er det noe jeg ikke helt har fått med meg her? (sistnevnte utelukkes asolutt ikke ;) )

Benytter forøvrig valget 'Multi-city/stopovers' når jeg søker på BA. Og å søke på enveis er jo håpløst prismessig såvidt jeg kan se...

Men altså - hvordan får jeg fram forskjelige klasser på tur og retur, f.eks. CW én vei og First den andre? Er det andre steder jeg bør søke, eller er det noe jeg ikke helt har fått med meg her? (sistnevnte utelukkes asolutt ikke ;) )
Ikke bruk multicity så får du opp mange, og gode nok, valg. Hvertfall fra Oslo til de fleste BA-destinasjoner i US

Vedr. USA så der det ut som Business-prisene er på det lavest i påsken, dvs. fom. lørdag 12. april.

Bruk denne lavprisoversikten for å sjekke. Bl.a. LAX til kr 11776.

Helt offtopic, hvordan er det med cateringen på OSL-LHR? Afternoon tea er vel de flightene man må unngå? Er feks 11:50 avgangen under afternoon tea?

Status
Not open for further replies.
Back