Det var vel ESA som fjernet bonusforbudet i Sverige. Hva er det som gjør at utfallet vil være anderledes i Norge?
Den sidste sovjetstat eksisterer åbenbart endnu.
Norge er flinke til aa etterkomme EU direktiv ellers, men man kan jo ikke godta bonuspoeng paa innenrkiks selv om EU sier at Norge kan gjoere det...:headbang
Nå tapte jo Regjeringen en viktig sak om tomtefester i en EU-domstol.
Vi får håpe at det samme skjer i denne saken om bonuspoeng.
Det var vel ingen som hadde forventet at den nåværende forbudskåte regjering skulle gå hen og oppheve et forbud? Heldigvis ligger det mye makt utenfor Norges grenser, så vi får bare avvente og se hva som ev. kommer fra EØS-domstolen.
At det blir regjeringsskifte i september 2013, har du helt rett i. T.o.m. AP har innsett det, all den tid de panisk innsetter egne folk i alt som er av ledige styrer, stillinger og utvalg for tiden. Hvor du får brunfargen din fra, er jeg imidlertid usikker på.Ifølge dine tidligere innlegg trenger vi jo bare å vente ett år - til den nye blåbrune regjeringen er på plass![]()
""Nå tapte jo Regjeringen en viktig sak om tomtefester i en EU-domstol.
Vi får håpe at det samme skjer i denne saken om bonuspoeng.""
Nå blir vel EU's direktiver om luftfart etter hvert gjennomført.
Og det jubler vel Nordiske ansatte i luftfarten for ?
Når det gjelder bonuspoengene, er sannsynligheten større for at forbudet forsvinner med en borgerlig regjering, enn med dagens regjering. Jeg tror imidlertid at det blir ESA som til syvende og sist sitter med nøkkelen.
Ifølge dine tidligere innlegg trenger vi jo bare å vente ett år - til den nye blåbrune regjeringen er på plass![]()
Laveste fællesnævner skal åbenbart sætte standarden.
Et selskap kan levere et så bra produkt man bare ønsker, så lenge måten dette gjøres på ikke hindrer effektiv konkurranse. På hvilken måte gir SAS meg et bedre produkt når jeg får bonuspoeng? Jeg får bonuspoeng når jeg reiser utenlands, men opplever ingen vesentlig forskjell i kvaliteten på produktet med og uten bonus.
Nei, du gjør kanskje ikke det. De som stort sett reiser innenlands gjør derimot det, med mindre de de også reiser nok utenlands til å få fordeler pga det.
Nå reiser jeg minst like mye innenlands som utenlands, så for meg personlig ville dette selvsagt resultert i ganske mange bonuspoeng på årsbasis. Betyr det at SAS leverer et bedre produkt? Hva er produktet? Er det statusen man får så kan jeg forstå dette, men fordelen du da får betinger at du låser deg i større grad til et selskap. Denne fordelen er vel også stort sett begrenset til prioritet på venteliste om man ser på dette i forhold til innenlandsreiser. Hvis det er korrekt at kundene oppfatter dette som en fordel og bytter i større grad til SAS for å utnytte denne fordelen, hva tror vi at SAS gjør som et svar på dette? De observerer at flere kunder flokker til selskapet uten at de har gjort annet enn å gi bonuspoeng. Hva ville du gjort om du drev butikk og du plutselig fikk flere kunder uten at du hadde gjort annet enn å stemple på et kort? Kunne du f.eks. sett muligheten til å øke prisene noe? Hadde jeg drevet butikk så hadde iallefall jeg gjort det.
Man ville vel også kunne oppnå prioritert checkin og fast-track gjennom security, som er noe av det viktigste for meg. Rask forflytning fra flybuss til gate. Med bonus- og statusopptjening også innenlands kan man vel også se for seg lounge også innenlands og mulighet til å jobbe litt ifred på vei til møter etc.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.