Tommy, det blir for mye å svare på alt dette, så jeg
skal nøye meg med å dokumentere at prisene gikk ned og tilbudet opp
da bonusordningen forsvant.
1. Innlandstrafikken økte med 24% fra 2003-2007.
Altså må det totale tilbudet/frekvensene nødvendigvis ha økt.
https://www.toi.no/article19953-4.html
2. Flyprisene innlands generelt gikk ned med 7% fra 2003 til 2005.
Prisene i forretningsmarkedet gikk ned med 12%
http://samferdsel.toi.no/article19115-985.html
Det meste av det du skriver ellers er irrelevant for det vi diskuterer som
er prinsippet om at redusert konkurranse (innføring av bonus) gir økte priser uansett om
det er ett delvis monopol eller 2 likeverdige konkurrenter.
Dersom SAS innfører dette vil DY selvsagt gjøre det samme, og
da har vi altså den situasjonen med ett "låst" marked hvor folk vil
velge den ene eller andre og bli der.
Tror ikke vi kommer så mye lenger her så jeg avslutter med dette.
W