Bonusfordeler på United

Re: Bonusfordeler på United

Og de lå forsinket julegave i postkassen! Global Services medlemskort gyldig til 31 Jan 2014!

Og jeg starter året med en tur til Mexico på mandag og så til Shanghai i slutten av måneden. Sistnevnte ble bestilt på BusinessFist, men jeg fikk First hele veien. Og prisen da jeg bestilte var USD 2500 mindre enn det den var en dag eller to senere og ca halvparten av det jeg vanligvis må betale for en biz billett til Kina herfra.

Og de lå forsinket julegave i postkassen! Global Services medlemskort gyldig til 31 Jan 2014!

Og jeg starter året med en tur til Mexico på mandag og så til Shanghai i slutten av måneden. Sistnevnte ble bestilt på BusinessFist, men jeg fikk First hele veien. Og prisen da jeg bestilte var USD 2500 mindre enn det den var en dag eller to senere og ca halvparten av det jeg vanligvis må betale for en biz billett til Kina herfra.

Grattis!

januar er den suverent enkleste maaneden aa oppgradere med SWUs. Jeg holder meg langt unna United (eller andre amerikanske selskaper) naar jeg betaler biz internasjonalt (dersom jeg ikker blir tvunget), saerlig til Asia. United F har kun en ting som er positivt: setet. Til Asia kan du fly feks. Cathay Pacific, ANA, Singapore etc etc. i biz og faa mye bedre service, mat og sete enn det United tilbyr i F. Du kan ogsaa bruke poeng for aa oppgradere alle disse til F.

Men jeg flyr gjerne United naar jeg kjoeper oekonomibillett og oppgraderer til C med SWU. Er ikke oppgradering tilgjengelig ved booking, biter jeg ikke paa.

Foroeverig saa jeg at vi hadde like mange segmenter med United i fjor, mitt maal er aa rekvalifisere til 1K paa 100K grensa akkurat og helst ikke mer.

Floey United til Frankfurt enveis oekonomi oppgradert til biz i gaar (helt kurrant, men heller ikke mer. setet er ihvertfall flatt) og er rimelig happhy for at jeg ikke har mer enn 7 United flighter booket tilsammen ut Februar av totalt 38 flighter booket.

Innenriks USA er United suverent daarligst av alle naar det gjelder oppgradering (det kan jeg bekrefte siden jeg har baade EP med AA, tilsvarende 1K og Gold med Virgin). Klart GS har bedre prosent men booker du om flighter samme dag, kommer du i samme suppa som alle de andre. Foer dette Continental surret, hadde jeg tilnaermet 100% oppgradering med United, naa tipper jeg rundt 70%

Har nylig blitt million miler og det betyr at jeg kan gi en familiemedlem/samboer/kjerring samme status som jeg har selv.

Foroeverig saa jeg at vi hadde like mange segmenter med United i fjor, mitt maal er aa rekvalifisere til 1K paa 100K grensa akkurat og helst ikke mer.

Hvor mye dyrere er billettene når han blir GS og du 1K på like mange segmenter?

Hvor mye dyrere er billettene når han blir GS og du 1K på like mange segmenter?

Saann som jeg klarer aa lese meg frem til det, snakker vi om foelgende:

Naar jeg flyr til Singapore i betalt biz (5Kish USD t/r), faar jeg 1,5 segmenter per flight istedetfor 1. Alle premiumbilletter faar 1,5 segmenter/150% grunnpoeng. Jeg floey ORD-HKG-SIN og fikk da totalt 6 segmenter t/r. Saa mine to turer til Asia i premium cabin ga totalt 12 segmenter.

Vaar venn her oppga at han hadde 86 segmenter og 270K miles. Jeg hadde 84 segmenter og minus SMD 126K eqm.

Det betyr at vaar venn har over 4600 miles per flight i gjennomsnitt dersom alt er i premium kabin, over 3100 dersom alt var paa kjipklasse.

Naar man blir oppgradert med SWU eller annet mottar man ikke premium EQM.

Jeg må innrømme at jeg bare tok tallene som står på siden når jeg logger inn hos United. De aller fleste turene i fjor var på turistklasse. Eneste ikke-United turen var vel såvidt jeg husker t/r LAX-SIN med ANA og noe småplykk på turistklasse med SAS i nordeuropa. Jeg har ikke holdt styr på tallene, men antar at jeg oppgraderes innenriks 8 av 10 ganger. I dag tidlig ble jeg forøvrig oppgradert internasjonalt - men på en tur fra Mexico City til IAH spiller det egentlig ikke så veldig stor rolle.

Var paa tur med Randy forrige uke og fikk for foerste gang se hans Global Services kort og kan herved avsloere at Global Services slett ikke er det mest eksklusive nivaaet United har. Hans kort har en liten ekstra logo paa kortet der det star "Chairmans Circle". En haandfull medlemmer (ca. 200) faar bl.a:

En dedikert linje med kun 8 ansatte, saa man kjenner alle paa fornavn. Da vi gikk paa en smell i Atlanta forrige mandag, ringte Charlene fra Houston ca. hver halvtime og sikret Randy med alternative flighter mens jeg satt der som en ape som 1K.

Du har ogsaa United Club inkludert i medlemskapet, samt en masse annet stasj.

Var paa tur med Randy forrige uke og fikk for foerste gang se hans Global Services kort og kan herved avsloere at Global Services slett ikke er det mest eksklusive nivaaet United har. Hans kort har en liten ekstra logo paa kortet der det star "Chairmans Circle". En haandfull medlemmer (ca. 200) faar bl.a:

En dedikert linje med kun 8 ansatte, saa man kjenner alle paa fornavn. Da vi gikk paa en smell i Atlanta forrige mandag, ringte Charlene fra Houston ca. hver halvtime og sikret Randy med alternative flighter mens jeg satt der som en ape som 1K.

Du har ogsaa United Club inkludert i medlemskapet, samt en masse annet stasj.

Wauw, interessant!

Charimans Circle er en eksklusiv liten klubb.

Og som medlem kan man regne med at hele crewet og de som er på bakken er klar over at man er ombord. Det gjøres mye arbeid på baksiden for at alle involverte er fullt oppmerksomme. Disse passasjerene er stort sett allerede i premium kabin og servicemessig er det ikke fryktelig mye ekstra man kan gjøre. Men det viktigste er apparatet rundt, med tanke på oppfølging av bl.a IRR. Samt at alle involverte skal gjøre sitt beste for å forenkle reisen. F.eks ved å eskortere medlemmet til fra lounge/fly/ankomst etc ved behov. Og det gjelder alle flyplasser.

S

Den dagen jeg får medlemskap i Chairman's Circle skal jeg sette meg ned og lure på hva pokker det er jeg bruker livet mitt til. Da reiser jeg definitivt for mye ;-)

Vi skriver Mars, og jeg har allerede bikket over til Platinum for i år og er på god vei mot 1K. Det ser ut til at jeg kommer til å beholde GS neste år også...

Den dagen jeg får medlemskap i Chairman's Circle skal jeg sette meg ned og lure på hva pokker det er jeg bruker livet mitt til. Da reiser jeg definitivt for mye ;-)

Vi skriver Mars, og jeg har allerede bikket over til Platinum for i år og er på god vei mot 1K. Det ser ut til at jeg kommer til å beholde GS neste år også...

Randy reiser mye mindre enn det jeg og ihvertfall du gjoer, men siden han er basert i Colorado Springs, er det mange dyre billetter. Chairmans Circle er en gammel CO greie og er nok for gutteklubben grei.;) Snakket med Scott O'Leary som er Managing Director for Customer Experience hos UA og han kunne fortelle at hans gruppe har ett moete med Mileage Plus hvert eneste aar og man gaar manuelt igjennom denne gruppen for aa diskutere/bestemme hvem som faar vaere med i klubben

Har fortsatt ingen ambisjoner om GS, men har passert gull nivaaet for UA med kun en internasjonal betalt UA business billett saa langt i aar (og det blir med den billetten, forhaapentligvis) og tre-fire fullpris/YUP/HUP innenriks USA. Resten er oekonomibilletter som alle bortsett fra 7 er oppgradert til F, saa rundt 75% oppgradert saa langt i aar. Hos AA er det kun en flight som ikke har blitt oppgradert, det skjedde paa tirsdag DFW-ORD.

Har ogsaa karret meg til Delta Platinum status (som blir til Gold i februar 2014). Veldig happy med det de har levert saa langt innenriks USA selv om de nye business setene deres paa intercont er like brede som ett coach sete.

Paa turen til Europa om to uker blir det BA i biz og paa turen til Asia i mai blir det Cathay i biz.

Er det mulig å bruke UA-status til fordeler som Economy Plus men et annet kort til opptjening? Vil vi automatisk bli flyttet til Minus hvis jeg fjerner UA-kortet fra bookingen etter å ha reservert seter, eller skjer det kun om det blir oppdaget manuelt? Premier Access/lounge er ikke så viktig, kan bruke A3*G til det.

Skal plutselig på en tur med dem (rart det der ;)) - har aldri reist med dem tidligere, og kommer neppe til å gjøre det igjen med det første. Vurderer derfor å matche AA-status til UA Platinum for denne ene turen (i stedet for å betale 300 USD x 2 pax for E+), og vil i så fall forsøke å unngå å ende opp med "strandede" miles der.

Last edited:

Er det mulig å bruke UA-status til fordeler som Economy Plus men et annet kort til opptjening? Vil vi automatisk bli flyttet til Minus hvis jeg fjerner UA-kortet fra bookingen etter å ha reservert seter, eller skjer det kun om det blir oppdaget manuelt? Premier Access/lounge er ikke så viktig, kan bruke A3*G til det.

Skal plutselig på en tur med dem (rart det der ;)) - har aldri reist med dem tidligere, og kommer neppe til å gjøre det igjen med det første. Vurderer derfor å matche AA-status til UA Platinum for denne ene turen (i stedet for å betale 300 USD x 2 pax for E+), og vil i så fall forsøke å unngå å ende opp med "strandede" miles der.

Er det en WF booking? I tilfelle så kan du jo høre med de på chatten om de klarer å skille mellom FQTV og FQTS. FQTV for opptjening, dvs A3. FQTS for status, altså UA.

Vet ikke om det funker, men verdt et forsøk. Kan fort gå galt også. Tror ikke du har noe å komme etter vist poengene da poster feil....

Er det en WF booking? I tilfelle så kan du jo høre med de på chatten om de klarer å skille mellom FQTV og FQTS. FQTV for opptjening, dvs A3. FQTS for status, altså UA.
.

Den der har jeg testet før med WIAS. Ulempen med chaten er at de ikke har en sånn "Advanced chat"-knapp :lol:

Både Farmer og MOW og halve bøtteballetten drev med Amadeus-akrobatikk uten at det funket skikkelig med en LH-booking hvertfall.

Amadeus skal ha nos slik på en eller annen måte:
SR FQTS BA-BA FREE FLOW TEXT/P3
Forøvrig diskutert her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=111205

Last edited:

Vet ikke om det funker, men verdt et forsøk. Kan fort gå galt også. Tror ikke du har noe å komme etter vist poengene da poster feil....
Jepp. Ikke dumt tenkt, men jeg kom ikke til advanced chat ("det er kun et bonus kort som kan stå innen"). Tror heller jeg får forsøke å la UA-kortet stå inne frem til avreisedagen, og endre så sent som mulig. Ulempen er at den første flighten er SK, så jeg må da bytte en flight "for tidlig". Men får håpe at setene henger fast hvis jeg får BP (med setene påført) for hele turen i BGO.

Den der har jeg testet før med WIAS. Ulempen med chaten er at de ikke har en sånn "Advanced chat"-knapp :lol:

Både Farmer og MOW og halve bøtteballetten drev med Amadeus-akrobatikk uten at det funket skikkelig med en LH-booking hvertfall.
Hehe, savnet den, ja. Men hvis det uansett fungerer dårlig får jeg bytte underveis i stedet. Det er for så vidt ikke krise om poengene skulle komme til UA-kontoen, ettersom jeg vil få 75% bonus der (eller 100% hvis de er villig til å matche til 1K). Så da ender jeg i hvert fall med nok til en énveisaward, slik at det ikke er helt bortkastet.

Last edited:

*sukke lettet*
Epost i dag signert Jeff. Den kom fra UA, så jeg antar det er snakk om Hr. Smisek. Jeg kjenner ikke fyren, så sånn sett virker det litt latterlig å ikke signere med fullt navn. Men jeg ser mer enn gjerne gjennom fingrene med denslags, for innholdet var en gledelig melding om at jeg også neste år skal få nyte godt av små og store fordeler knyttet til Global Services-statusen hos UA. I fjor reiste jeg litt over halvparten så mye som de to foregående årene, men tydeligvis fremdeles nok til å havne på nest æverste niv¨i bonushierarkiet. Hyggelig nyhet rett før jul!

Last edited:

Så var det dette med Adam og paradis, da. Email i går om at jeg ikke lenger er funnet verdig en plass i eliteserien. Ble ønsket velkommen tilbake dersom reiseaktiviteten skulle tilsi det. Som plaster på såret fikk jeg da i alle fall bekreftet 1K-status for neste året. Og seks oppgraderinger på kjøpet. Så får vi se, da.

Om et par uker blir det tur med *A. Verden-rundt varianten på C kostet halvparten av samme routing via Expedia, så da så. UA til AMS, og UA hele veien SIN-IAH burde være en grei start på poengplukkingen i 2015. TK fra FRA til KUL, og SQ fra KUL til SIN. Så får jeg heller leve med Luftwaffe og turistklasse fra AMS til FRA (ingen business-seter ledig).

*A around-the-world har så langt vært super! Alt har fundert greit, og nå sitter jeg på NAR på vei hjem. Sjekket inn i SIN noen timer før USA skiftet dato og jeg ville vært 1K i stedet for Global Services, så jeg nyter de siste timene blant de priviligerte med et glass champagne eller to i first class lounge her i Tokyo. UA har spandert seks oppgraderinger selv om jeg i fjor strengt tatt ikkeen gang kvalifiserte til det, så det blir en stund til jeg trenger å sitte blant vanlige folk igjen (;-) ).

Back