Boeing 787 - status og driftssetting

Første 787-10 i Singapore Airlines farger. Denne skal brukes til litt testing før første levering i 2018

7da9a8e917385b2dda8717399511e25a.jpg
 
Virgin sliter også og har allerede tatt grep. Fire A330’er er chartret inn og skal fly fra MAN. Fire fly skal dermed flyttes til Heathrow for å avlaste 787-flåten.
 
Dette så ikke mye bra ut, men overraskende at det har vært kjent siden sommeren 2016, og ennå er det problemer med å få fatt i reservedeler. Mulig de ikke skjønte omfanget da?
Med slik press på bunnlinjen, er vel å ha eget delelager nedprioritert for flyselskapene, og ditto lang ventetid når ikke produsent kan ha til til alle på lager....
 
Trent 1000 har ju haft en väldans otur. Hela tiden och har det varit något.
Detta med turbinerna blev känt runt förra sommaren men lyckades klaras av och hanteras då det var fleet leaders som först drabbades.
Denna sommar och främst under hösten börjar dessa problem drabba majoriteten av operatörerna, och Turbin produktion hänger helt enkelt inte med.
Vi skall inte glömma att dessa motor p.t. är påverkade av flera typer av fabrikationsfel som gör underhållet och planering mera komplicerad.

Sent from my KFFOWI using Tapatalk
 
Ser ut som det vil ta tid å fikse dette, og de skal blant annet ha en innleid A330-200 fast på LGW ut juli 2018

https://www.routesonline.com/news/3...ntic-outlines-a330-200-london-network-in-s18/

HiFly og EuroAtlantic må etterhvert ha tjent bra bra ymse 787 problemer rundt omkring

Det dreier seg om fire ex-Air Berlin maskiner som bl.a. skal fly hit til ATL De skal opereres av Virgin og vil få installert selsapets Premium Economy seter.

https://www.ukaviationnetwork.com/virgin-changes-to-a330-200-at-manchester/
 
I følge Skyliner har LATAM pensjonert fire stykk 787 grunnet sprekker i vingeroten. Barnesykdom for tidligere maskiner, eller mer omfattende konstruksjons-utfordringer for hele programmet?
 
I følge Skyliner har LATAM pensjonert fire stykk 787 grunnet sprekker i vingeroten. Barnesykdom for tidligere maskiner, eller mer omfattende konstruksjons-utfordringer for hele programmet?

I følge World airline news er de kun fløyet dit for lagring frem til problemene med RR deletilgangen er løst??? De nevner kun en maskin nå, men en til på vei.
 
Back
Top