Boeing 787 - status og driftssetting

Korona eller ei, 787 med linjenummer 1000, en 787-10 til Singapore Airlines, hadde nylig sin first flight fra fabrikken i Charleston

https://twitter.com/BoeingSCSpotter/status/1246212256544829446?s=20

EUtvcQiXgAE5CNy


Fått en "1000" klistremerke på nesa også
https://pbs.twimg.com/media/EUtl1ZoXQAIgFVI?format=jpg&name=large
 
Blir Boeing nødt til igjen å redusere 787 produksjonen etter som blant annet kineserne har sluttet kjøpe fly fra dem?


https://www.reuters.com/article/us-...ent&utm_medium=trueAnthem&utm_source=facebook

Og produksjonen skrus ytterligere ned, også på lang sikt. 7 fly per måned er planen i 2022, halvparten av det som ble produsert i fjor

https://www.reuters.com/article/us-...further-cut-787-production-idUSKBN22B1N7?il=0

Boeing said it plans to cut the jet’s production to seven units per month by 2022. In October, it had decided to lower it to 12 per month in late 2020 from 14 and to 10 aircraft per month in early 2021.
 
Boeing sliter med å få levert 787 også, bl.a. pga problemer med å få piloter til USA for avhenting ..


https://www.bloomberg.com/news/arti...ampaign=socialflow-organic&utm_source=twitter

Boeing Co. is running out of space to stash newly-built 787 Dreamliners, with jetliners seemingly tucked onto every available patch of pavement on airfields near its factories in Washington and South Carolina.

Dozens of the planes are sitting on the company’s premises, according to people familiar with the situation. Uresh Sheth, a much-followed blogger who meticulously tracks the Dreamliners rolling through Boeing’s factories, puts the total somewhere above 50. That’s more than double the number of jets typically awaiting customers along Boeing’s flight lines.
 
Boeing har nettopp annonsert de planlegger nedjustere 787 produksjon til 6 per måned i 2021

De vurderer også samle 787 produksjonen til en lokasjon
 
Last edited:
Boeing har nettopp annonsert de planlegger nedjustere 787 produksjon til 6 per måned i 2021

De vurderer også samle 787 produksjonen til en lokasjon


Hvis Boeing samler 787 produksjonen til en lokasjon så forventer de fleste at de legger ned produksjonslinjen på Everett, og samler alt i Charleston


https://www.seattletimes.com/busine...ould-gut-washington-states-aircraft-industry/

Hit hard by the collapse of the airplane market, Boeing will decide as early as next month whether to consolidate its two 787 Dreamliner assembly lines in Washington and South Carolina at a single site. If it does, the 30,000-employee widebody jet plant in Everett is expected to be the loser.
 
Har ikke den produksjonslinja et «dårlig» rykte. Er det ikke der endel av de kritikkverdige forholdene dukket opp?

Typisk Boeing isåfall.
 
Det har vært trøbbel med det overalt. USAF har en del klager på sine 767`er og ... for å nevne en.

Det har vært snakk om å legge ned Renton. Eiendomsverdien i det området er svært høy. Flytte 737-linja til Everett kanskje?


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
Mer dårlig monteringsarbeid med 787, da Boeing har måttet gi beskjed om at 8 relativt nylig leverte 787 maskiner, som flyr for United, Air Canada og Singapore Airlines, må settes på bakken. Årsaken er at en produksjonsfeil i monteringen av bakparten, gjør at de kanskje ikke dårlig maksimumsbelastningen de er sertifisert for

https://theaircurrent.com/aviation-...ight-787s-from-service-over-structural-issue/

Boeing earlier this week instructed airlines to pull a batch of eight recently-manufactured 787 Dreamliners from service, prompting their immediate grounding, after the plane maker determined that a manufacturing issue undermined the strength of an area of the jet’s carbon fiber composite structure.
 
Og da var flyttingen offisiell.

https://www.seattletimes.com/busine...al-washington-state-will-lose-787-production/

Boeing told employees Thursday morning it will consolidate 787 Dreamliner production in South Carolina, abandoning the original final assembly line in Everett.

The formal announcement that Washington state loses the airplane that it worked so hard to secure 17 years ago was no surprise after the news broke Tuesday.

In a message to employees, Seattle-based Commercial Airplanes CEO Stan Deal said the move to consolidate the work in North Charleston, S.C., will be done by “mid-2021, according to our best estimate.”
 
Back
Top