Boeing 787' first flight

tusen takk til brendas for svarene :-D

EDIT: "First Flight Video will be available soon" vil det si at jeg kan legge meg uten å gå glipp av noe, eller kommer det nå straks?

Last edited:
Nei, jeg har bestemt meg; 787 er ikke fin verken på bakken eller i luften!

Men first flight var spennende å se på! Liker flexen i det minste:)

Så det er ikke bare meg som lurer litt på om jeg faller for designet (eh, sorry...), jeg vet ikke helt om jeg liker det noe særlig...

H.

Vent nå bare til den kommer i noe annet enn det ekle bølgemønsteret til Boeing! ;)

Hvis jeg husker rett, er de to neste testmaskinene i fargene til ANA (selv om det ikke er en maskin som skal til ANA) og i det blåhvite hybridliveriet som ble presentert for noen måneder siden.

Hvis jeg husker rett, er de to neste testmaskinene i fargene til ANA (selv om det ikke er en maskin som skal til ANA) og i det blåhvite hybridliveriet som ble presentert for noen måneder siden.
LN3 er såvidt jeg vet ikke malt enda, men LN4-6 er det (i hybrid-liveriet).

Fantastisk maskin , godt å se at den omsider kom i luften.
Gratulerer til Boeing.
Her er mye luftfartshistorie på en uke.
A400M og 787 første flyging gjør at 2009 er en milepæl for flyindustrien.
Da venter vi bare på at 787 nr 2 tar i luften innen året er omme.
Deretter kommer 747-8i utpå nyåret.

Denne burde det jo være mulig å se på OSL om noen år siden Icelandair har bestilt 4 maskiner til nå

Denne burde det jo være mulig å se på OSL om noen år siden Icelandair har bestilt 4 maskiner til nå

..og Continental, som jeg mener og ha lest skal ha sagt at OSL-ruta vil få Dreamliner etterhvert. Og uten at jeg husker hvilket, så er det vel også et charterselskap som flyr her som har bestilt.

Så ja, det er absolutt mulig at den dukker opp her etterhvert.

Fantastisk maskin , godt å se at den omsider kom i luften.
Gratulerer til Boeing.
Her er mye luftfartshistorie på en uke.
A400M og 787 første flyging gjør at 2009 er en milepæl for flyindustrien.
Da venter vi bare på at 787 nr 2 tar i luften innen året er omme.
Deretter kommer 747-8i utpå nyåret.

Tenker vi sier circa 22.januar jeg for 747-8i......;)

Og uten at jeg husker hvilket, så er det vel også et charterselskap som flyr her som har bestilt.

Er vel TUI-gruppen og da TUIfly Nordic som det gjelder for OSL ..

Fantastisk flott fly, og enda bedre blir den i 787-9 :):)

Re: 15 Desember 10:00AM - Paine field

Forsiktighet, de klatrer ikke med 15 graders stigning på første flight :)

Ser den, tenkte på selve rotasjonen - ikke utklatringen. Synes til sammenlikning at A380 også har ganske lav angrepsvinkel når den roterer. Men mulig det er en optisk illusjon ute og går for sistnevntes del, størrelsen tatt i betraktning. :)

Pen maskin, og gratulerer til Boeing . Håper testene går som smurt og at leveringene begynner som planlagt.

Re: 15 Desember 10:00AM - Paine field

Ser den, tenkte på selve rotasjonen - ikke utklatringen. Synes til sammenlikning at A380 også har ganske lav angrepsvinkel når den roterer. Men mulig det er en optisk illusjon ute og går for sistnevntes del, størrelsen tatt i betraktning. :)
Forøvrig, når det kommer til utklatringen er nok de to T-33ene en begrensning også, en 787 kan ganske enkelt klatre fra disse.

Og slik så det ut oppe i høyden. Foto: Boeing

787flight.jpg

Back