• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 787' first flight

Står i post 199.


Understellet var ikke ute hele tiden. Det ble heist opp og ned et par ganger for å teste det. (foto Boeing)

787-ff-gear-up_ip.jpg
 
Denne burde det jo være mulig å se på OSL om noen år siden Icelandair har bestilt 4 maskiner til nå

Nå er det vel et stort spørsmåltegn om de maskinene kommer i trafikk for Icelandair. Mener at 2 av dem allerede er (planlagt?) leid ut
 
Nå er det vel et stort spørsmåltegn om de maskinene kommer i trafikk for Icelandair. Mener at 2 av dem allerede er (planlagt?) leid ut

Icelandair har planer om aa bruke 787 til ekspanjon oestover, saa det kan du regne med.
 
Apropos freezing fog, fikk noengang Airbus testet A380 for dette etter OSL-besøket? Minnes å huske at været var alldeles strålende alle dagene de var her. ^_^

Men selv om ikke 787 kommer hit for testing, så er sjansen ganske stor for at den dukker opp. CO, TUI og muligens DY skal jo alle stille opp med Dreamlineren på OSL.
 
Apropos freezing fog, fikk noengang Airbus testet A380 for dette etter OSL-besøket? Minnes å huske at været var alldeles strålende alle dagene de var her.


Strålende vær er vel ikke dumt når man er på jakt etter freezing fog, da er det som regel kaldere. Det var problemet når den var her, det var ikke kaldt nok til at det ble noe freezing fog.
 
Men Airbus var strååålende fornøyd med de forholdene de faktisk FIKK oppleve hos oss og jeg hadde ikke akkurat BANNA i kjerka på at de IKKE kommer forbi med 787 eller annet materiell på kalde vinterdagstester ;)
 
Selv om de ikke behøver å dra lenger enn opp bakken til Sea-Tac for å finne fin freezing fog, skal man ikke se bort fra at 787'en dukker opp andre steder. Man skal gjennomføre mange timer testflyvninger og de vil kombinere mye testflyvning med å 'vise frem' maskinen åde her og der. Så lenge DY står på listen over potensielle kunder, vil OSL ganske sikkert få besøk på ett eller annet tidspunkt under testfasen. SAS står også sikkert på listen over 'potensielle' og det er sikkert noen der også som har lyst på en liten testrunde . ;)
 
Back
Top