• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing 787' first flight

Pervers flex på vingene. Ser jo snålt ut. Lurer på hvordan det vil se ut med litt heftig turbulens.
 
Nei, jeg har bestemt meg; 787 er ikke fin verken på bakken eller i luften!

Men first flight var spennende å se på! Liker flexen i det minste:)
 
Royal King var først på a.net - akkurat da hjulene slapp.

http://www.airliners.net/photo/Boeing/Boeing-787-8-Dreamliner/1626145/L/

Å dæven flynerder er ... nerdete :lol:

Her satt jeg og så på tv2nyhetene (med lyden av), plutselig kommer det et klipp av 787 som takser nedover rullebanen. "Åja" tenker jeg, "de viser klippet av taksingen og nesen som var en tur oppe i lufta". Nesen løfter seg - og plutselig var ræva med også! Hehehe, skal tro jeg så litt stor ut i øynene da :colgate:
 
hadde glemt hele greia - var opptatt med å lage ny look på m.sas.no (gjelder først for iPhone og andre smart-phones, for andre kommer det i morgen), men dette gikk da strålende. FOR en vingeflex! Ser jo helt sykt ut! Grattis Boeing! Nå er det bare å få de andre i lufta og levert!
 
Hvordan er vekta på slike flyginger? Er flyet så lett som mulig på en first flight, eller har man stuet inn vanndunker for å simulere passasjerer osv..
 
La merke til at maskinen løftet med forholdsvis lav pitch, ikke helt ulikt hva man kan se på A380. Hva er det som regulerer/avgjør dette? Vekt? Vingen? Avstanden mellom nose gear og main gear? Eller noe annet?
 
Hvordan er vekta på slike flyginger? Er flyet så lett som mulig på en first flight, eller har man stuet inn vanndunker for å simulere passasjerer osv..

Mange testrigger som veier en del vil jeg tro.
 
Flott at de endelig fikk den i lufta! Ser jo egentlig ikke så dum ut den der nei. Må vel gratulere Boeing med dette!:up:
 
Liker virkelig designet på den, selv om den kanskje er litt stutt, hvilket jeg tror vil bedre seg når -9 kommer. De svært dihedrale vingene tar seg svært godt ut
 
Last edited:
Back
Top