• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ble sugd 6000m tilværs

Re: Ble sugd 6000m tilværs

Tusenfryd blir vel neppe like stort for denne karen etter den opplevelsen... ^_^

Er det ikke også fare for å komme i konflikt med flytrafikk i den høyden?

Jo, men i hans situasjon vil også evt. fly i området ha forsøkt å holde seg unna den skyen han ble sugd opp i. Store hagl og turbulens i Cber er ikke akkurat noe man setter pris på når man kommer flygende med store fly heller.

Da jeg leste topic trodde jeg først det var noen som forsøkte seg på mile high i Paraglider...

Det er mulig han kommer i konflikt med flytrafikken, men ofte har paragliderne med mobiltelefon og vil ringe hvis noe sånt skjer. Og ofte ringer de ikke. Litt komisk når de går ut i avisa og skryter av høyderekorder, slik det ble gjort i Harstad Tidende for et par måneder siden. :lol:

Ellers må jeg si at jeg så bildet som ble tatt rett før han forsvant til værs og lurer oppriktig på hva han gjorde så nært en CB av en slik kaliber. Lærte han ikke noe på met-kurset?
Forundringen min ble forøvrig backet opp av kona mi som er tidligere paraglider-utøver...

nja, en slutter aldri å undres på andres uforstand. Som for eksempel på han som skulle ro til Shetland (var det?), i en liten holk av en robåt. Det gikk som det måtte gå det...

IMM

Originally posted by atck

Ellers må jeg si at jeg så bildet som ble tatt rett før han forsvant til værs og lurer oppriktig på hva han gjorde så nært en CB av en slik kaliber. Lærte han ikke noe på met-kurset?
Forundringen min ble forøvrig backet opp av kona mi som er tidligere paraglider-utøver...

Og i et TV-innslag om saken ble det sagt at forbundet som organiserer paragliderne ville se nærmere på grunnen til at dette skjedde.

Back