Birmingham vs. Bristol

Øivind

ScanFlyer Silver
Jeg skal en tur til Cheltenham i slutten av denne måneden i forretningsforbindelse. Etterpå har jeg to dager til overs, og tenkte jeg skulle ta en tur til enten Bristol eller Birmingham da det ser ut til at begge disse byene ligger i nærheten av Cheltenham og jeg har aldri vært i noen av dem.
Noen som har vært der og kan råde meg til hvilken by man bør velge for en to dagers weekendtur?

Det blir litt som å sammenligne epler og pærer, da byene er veldig forskjellige og det kommer helt an på hva du ønsker å gjøre.

Selv ville jeg valgt Bristol. Det er en gammel og historisk by som har en maritim tilknytning, dessuten er den i umiddelbar nærhet av Bath, som er en av Englands aller vakreste byer.

Birmingham er en mye mer moderne by, som mangler historiske severdigheter, til gjengjeld slår den kanskje Bristol når det gjelder shopping, skjønt Bristol mangler heller ikke shoppingmuligheter.

Utelivet i Birmingham skal visst være blant det beste i Europa, uten at jeg selv har testet det noe særlig ut.

Jeg ville også valgt Bristol, som sagt er dette en historisk by, men den har også flere shoppingmuligheter.
(Jeg fant faktisk en liten butikk som solgte flymodeller der også :colgate:)

Jeg var i Bristol i helgen en tur, og det virket til å være en riktig så hyggelig plass. Kan nok anbefale den. Kan desverre ikke anbefale noe hotell, ettersom dette var en dagstur fra Cardiff.

Takk for rådene. Da falt valget på Bristol, og jeg hart bestilt rom på Novotel i Bristol sentrum. Så ut til å være et bra hotell.
Det er forresten påfallende hvor mye lavere hotellprisene i UK blir så snart man beveger seg utenfor London. Jeg 'slet' med å finne et hotellrom til over 800 kroner natten. Riktig så hyggelige priser :)

Takk for rådene. Da falt valget på Bristol, og jeg hart bestilt rom på Novotel i Bristol sentrum. Så ut til å være et bra hotell.
Det er forresten påfallende hvor mye lavere hotellprisene i UK blir så snart man beveger seg utenfor London. Jeg 'slet' med å finne et hotellrom til over 800 kroner natten. Riktig så hyggelige priser :)

Ja enig. Hva flyr du ? :D

Flyr BA til LHR, om det var flyselskap du lurte på..?

tick.jpg

Back