Fraktarna måste väl också räknas till 747? Dom var maffiga dom med!![]()
En härlig bild från champagneglasens glada dagar: alla typer i SAS-flottan samlade på Kastrup en solig dag... så vackert, så vackert. :colgate:
Här är en bild på N640FE efter ankomsten till GOT/Landvetter 29 mars 1996, bilden tagen av Solveig Lakmaker.
C
Det er bare det at 80-tallet føles så nært i tid at det liksom ikke er noe spesielt med tiåret ennå...
Hans. Tusen takk for at du legger ut bilder som dette. Det er flere av oss som burde får ut fingeren. Det er bare det at 80-tallet føles så nært i tid at det liksom ikke er noe spesielt med tiåret ennå... Men nå er det faktisk vår generasjons tur å passe på den nære fortiden.
Kommentar til Scanair 10-erne: Jeg var på Lanzarote i begynnelsen av november 1989. En dag vi kjørte forbi flyplassen stod det ikke mindre enn fire - 4- Scanair 10-ere på tarmac. 1989 var det ene året jeg hadde en midlertidig 'dip' i flyinteressen min (hadde med damer å gjøre), noe som gjorde at jeg a) ikke dro frem kameraet i en j¤%&/ fart for å ta bilde av det fantastiske skuet på Lanzarote, og b) ikke gadd engasjere med i "Charter 89" (den midlertidige flyttingen av charter-trafikken fra GEN til FBU fordi banen der oppe var stengt) som foregikk rett utenfor min egen stuedør. Helvetes hormonelle tenåringer. :-/
På det siste bildet fra Tenerife ser vi to forskjellige varianter når det gjelder plassering av emergency exits og service doors. Jeg kjenner disse to variantene fra før (var det -63 og -63PF?). Opererte SAS/Scanair med andre -63 versjoner enn de vi ser på dette bildet?
Espen
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.