HansJ
ScanFlyer Silver
Bilder från 90-talet + Fornebu 1999
Fotokavalkaden fortsätter med några favoriter från 90-talet:
Sterlings misslyckade satsning på 757 blev inte långvarig, men jag lyckades se en av dem i Göteborg i oktober 1992.
Premiair flög flitigt med DC-10 under 90-talet och på Landvetter kunde man komma riktigt nära förr i tiden...
SE-DND, f d Linjeflyg, i Göteborg 1994. SAS flög nästan uteslutande med 737-500 mellan Stockholm och Göteborg vid den här tiden.
I mitten av 90-talet hyrde SAS in världens äldsta MD-80or från Swissair. De kändes igen på den gamla stjärtkonen. I februari 1997 var det lite crosswind på Landvetter bana 21.
Jag besökte ofta Fornebu under flygplatsens sista år och lärde bl a känna LN-MOW tack vare detta. LN-BRK under push från inrikes ca 1996-97.
Vacker MD-87 taxar in efter landning 24 på FBU, oktober 1997
De första sekunderna av SK903:s tur till Newark, oktober 1997
Restaurant Caravelle på Fornebu i augusti 1999, mindre än ett år efter nedläggningen.
Rampen ligger öde.
LN-MOW:s gamla arbetsplats är tom...
Allt var fortfarande intakt och bevakades av Securitas
Det snackades om att öppna flygplatsen för GA-trafik.
...men det blev inget och idag är nästan allt borta.
Fotokavalkaden fortsätter med några favoriter från 90-talet:

Sterlings misslyckade satsning på 757 blev inte långvarig, men jag lyckades se en av dem i Göteborg i oktober 1992.

Premiair flög flitigt med DC-10 under 90-talet och på Landvetter kunde man komma riktigt nära förr i tiden...

SE-DND, f d Linjeflyg, i Göteborg 1994. SAS flög nästan uteslutande med 737-500 mellan Stockholm och Göteborg vid den här tiden.

I mitten av 90-talet hyrde SAS in världens äldsta MD-80or från Swissair. De kändes igen på den gamla stjärtkonen. I februari 1997 var det lite crosswind på Landvetter bana 21.

Jag besökte ofta Fornebu under flygplatsens sista år och lärde bl a känna LN-MOW tack vare detta. LN-BRK under push från inrikes ca 1996-97.

Vacker MD-87 taxar in efter landning 24 på FBU, oktober 1997

De första sekunderna av SK903:s tur till Newark, oktober 1997

Restaurant Caravelle på Fornebu i augusti 1999, mindre än ett år efter nedläggningen.

Rampen ligger öde.

LN-MOW:s gamla arbetsplats är tom...

Allt var fortfarande intakt och bevakades av Securitas

Det snackades om att öppna flygplatsen för GA-trafik.

...men det blev inget och idag är nästan allt borta.