• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bilder från 90-talet + Fornebu 1999

HansJ

ScanFlyer Silver
Bilder från 90-talet + Fornebu 1999

Fotokavalkaden fortsätter med några favoriter från 90-talet:

757.jpg

Sterlings misslyckade satsning på 757 blev inte långvarig, men jag lyckades se en av dem i Göteborg i oktober 1992.

snoopy.jpg

Premiair flög flitigt med DC-10 under 90-talet och på Landvetter kunde man komma riktigt nära förr i tiden...

sednd.jpg

SE-DND, f d Linjeflyg, i Göteborg 1994. SAS flög nästan uteslutande med 737-500 mellan Stockholm och Göteborg vid den här tiden.

swr81.jpg

I mitten av 90-talet hyrde SAS in världens äldsta MD-80or från Swissair. De kändes igen på den gamla stjärtkonen. I februari 1997 var det lite crosswind på Landvetter bana 21.

lnbrk.jpg

Jag besökte ofta Fornebu under flygplatsens sista år och lärde bl a känna LN-MOW tack vare detta. LN-BRK under push från inrikes ca 1996-97.

sedic.jpg

Vacker MD-87 taxar in efter landning 24 på FBU, oktober 1997

767.jpg

De första sekunderna av SK903:s tur till Newark, oktober 1997

fbucrv.jpg

Restaurant Caravelle på Fornebu i augusti 1999, mindre än ett år efter nedläggningen.

fburamp.jpg

Rampen ligger öde.

fbukr.jpg

LN-MOW:s gamla arbetsplats är tom...

fbupir.jpg

Allt var fortfarande intakt och bevakades av Securitas

fburwy.jpg

Det snackades om att öppna flygplatsen för GA-trafik.

fbutwr.jpg

...men det blev inget och idag är nästan allt borta. :(

Re: Bilder från 90-talet + Fornebu 1999

Takk for fin billedreportasje! Utrolig hvor mye som har endret seg iløpet av 8 år, både når det gjelder flypark, flydekor og FBU.

Takk for at du vekker til live gamle og gode minner, både fra Sverige og Norge!

Espen hilser:)

Det eneste som var igjen .... :cry:

Og slik var utsikten fra vinduet:

FBU_busy.jpg

.

.. og slik saa det ut foer nedleggelsen ...

n554781035_339107_5862.jpg

.

Fåååååååååååååååååååårneeeeeeeeeeeeeeeeebuuuuuuuuuuuuu, Fåååååååååååååååårneeeeeeeeeeeeeeeeebuuuuuuuuu - kanskje like greit at LN-MOW ikke ble sanger :cool::drunk::colgate:

Fåååååååååååååååååååårneeeeeeeeeeeeeeeeebuuuuuuuuuuuuu, Fåååååååååååååååårneeeeeeeeeeeeeeeeebuuuuuuuuu -

Siste dag paa FBU - med Nissa over anlegget hver halvtime:
.

last_003.jpg

.

Nei, naa maa jeg jobbe litt ... kan'ke bare mimre ... sorry for at jeg kuppet traaden, Hans ..:cool:

.

Det var denne jeg husket og tenkte på. Det var en annerledes dag - og det er snart 10 år siden. Og noen kilo siden :(

Nei, naa maa jeg jobbe litt ... kan'ke bare mimre ... sorry for at jeg kuppet traaden, Hans ..:cool:.

Inte jobba, fler bilder! Jag sitter på Arlanda i kolmörker och regn, vill inte skriva dokument med malfunctions till MD-80... :lol:

Sorry - men sitter paa pub i Alpharetta og ser Rosenborg bli knust av Chelsea ....

Back