Suitcase Beste Kabinkoffert?

Tittet i Rimowabutikken her i Honolulu.. Foreloepig funnet 2 butikker.... Meget hoeye priser og lagd i Canada, men bedre utvalg enn i Hamburg og Munchen..

Rimowa butikken i Honolulu er en company flagship store og er en av de mest loennsomme de eier. Masse folk fra Asia som handler der

Og den ligger i klassiske Moana Surfrider , tidligere Sheraton. Men like stort utvalg i en butikk i Ala Moana...

Skal shoppe litt i New York og lurer på om det ikke er like greit å reise lett fra Oslo og kjøpe meg en koffert under oppholdet. Trenger en ny, største kabin er foretrukket, men større er også aktuelt. Er det noe å spare og hvor bør jeg evt handle?

Skal shoppe litt i New York og lurer på om det ikke er like greit å reise lett fra Oslo og kjøpe meg en koffert under oppholdet. Trenger en ny, største kabin er foretrukket, men større er også aktuelt. Er det noe å spare og hvor bør jeg evt handle?

Aner ikke hva prisen er i Norge, men Travelpro Crew 9 finner man billig i USA. Ca 190 dollar for carryon spinner, ca 270 dollar for en 25" spinner. Dette var på century 21, nede ved WTC.

Last edited:
Supert, Dag Viking!
Hva er forresten fordelen med fire hjul kontra to? Tar de ikke opp unødig plass i hattehylla?

Supert, Dag Viking!
Hva er forresten fordelen med fire hjul kontra to? Tar de ikke opp unødig plass i hattehylla?

Den triller utrolig lett, den kan skyves med lillefingeren. Har man først begynt med 4 hjul, så går man ikke tilbake til 2.
Plass i hattehylla har jeg ikke lagt merke til problemer med. Det pleier jo være et par plastknotter der hjul 3 og 4 er plassert, dessuten er spinneren 21" og IATA carry on 22", så det bør gå helt fint.

Takker!
Da blir det kun litjkofferten som pakkes til over dammen og så fraktes den nye garderoben hjem i en ny spinner eller to.
Fint om noen kan øke jobless claims mot slutten av april. Kunne trenge en fallende dollar :)

Ta heisen opp til toppen av Macys, salg og veldig gode priser der i januar ifjor og endte opp med en ny travelpro.

ENGM 911, vær glad for at kona ikke ber om LV trillekoffert, som er mer en dobbelt så dyr..:colgate:

Ta heisen opp til toppen av Macys, salg og veldig gode priser der i januar ifjor og endte opp med en ny travelpro.
Dårlige greier akkurat nå.
http://www1.macys.com/shop/product/...n?ID=695460&PseudoCat=se-xx-xx-xx.esn_results

De var på salg hos Macy for et par uker siden, men prisene var likevel langt over prisene andre steder online. Så har man mulighet til å bestille tidlig, vet hva man vil ha, og en adresse å shippe til, er det en hel del å spare.

Selv mottok jeg nylig 20" Travelpro Crew 9 som jeg bestilte fra http://www.luggagefactory.com/index.shtml - free shipping og ingen sales tax. Betalte $132 levert på døra. Hvilket var under halvparten enn Macy's "salg".

Når det gjelder spinner vs rollaboard, så er det vel individuelt hva som er å anbefale. Jeg kom hjem idag etter ei langhelg og tror ganske sikkert jeg har drasset den med meg over 2km. På dårlige veier, opp og ned mang en fortauskant osv. Veldig glad jeg hadde rollaboard da. Er på utkikk etter en større koffert også, og da går jeg nok for en spinner.

Ikke akuratt kabinkoffert jeg tenker på, men hvis jeg kjøper en Rimowa koffert under transitt i FRA til €800-900, hvor mye vil jeg få refundert i Tax-free skranken?

Ikke akuratt kabinkoffert jeg tenker på, men hvis jeg kjøper en Rimowa koffert under transitt i FRA til €800-900, hvor mye vil jeg få refundert i Tax-free skranken?

Er vel gjerne global blue . Finnes kalkulator på hjemmesiden deres, slog inn 800 og fick fram return på 91€. Noen gode penger de tjener på den businessen kan man tro med tanke på at mva i tyskland er 19%..

Last edited:
Vedrørende kabinkoffert. Med en Travelpro Crew 8 22", measures: 22" x 14" x 9", vil det bli problematisk å få denne med som carry on? Ser mange selskaper har 55 cm som grense på dette, SAS er et av dem, og 22" er jo litt i overkant. Ble selv forklart av ekspeditør i Morris Sandvika at denne var for stor til carry on...

Tillater meg å gjenta dette spørsmålet.

Jeg er veldig interessert i en Crew 9, og som kronisk overpakker vil jeg ha den så stor som overhodet mulig innenfor det som aksepteres som kabinbagasje. Dimensjonene på 22" overstiger maksgrensen for lengde med en knapp cm, så det skal nok en veldig nidkjær innsjekk-/gateagent til for å ikke få denne ombord på de fleste fly, men det at 22" ikke selges i Europa gjør meg litt skeptisk.

Er det noen av dere med 22" som har hatt problemer med å få med dem med dere ombord?

EDIT: Etter å ha lest litt anmeldelser rundt om på nettet ser jeg at enkelte rapporterer om problemer hos bl.a. United. De oppgitte målene er visstnok innvendige, og det skal være tykkelsen som er det største problemet, da den utvendige størrelsen skal være 10,5" uten noe i frontlommene. I og med at 20" og 21" også er 9" tykk burde jo dette være et problem på disse også?

Dag Viking, AirbusTrond og andre som har 22": Stemmer dette?

Last edited:
Back