Bare til info til dere som ev handler i Berlin og bruker TXL... I HAM og MUC sjekker man inn bagasjen først og går så til Zoll som sender alle dine innkjøp direkte på tollens bagasjebånd. Like ved er Taxfree kontoret man får pengene.
TXL også veldig enkelt, men først til tollkontoret rett innenfor døra terminal A ( bak de store skjermene med avg tider ). De stempler papirene, uten å sjekke innhold ), henter refusjonen vegg i vegg. Tusler til check-in og sender bagasjen.
Kjøpte nok en stor Topas koffert til EUR 669, refusjon EUR 74. Så netto pris litt over kr. 4.700. Har sjekket rundt kloden, og dette er rimelig...
Noen som har erfaring med Rimowa Limbo Cabin Multiwheel ® IATA ? Ser tøff ut i blygrå...
Er det noen av dere med 22" som har hatt problemer med å få med dem med dere ombord?
EDIT: Etter å ha lest litt anmeldelser rundt om på nettet ser jeg at enkelte rapporterer om problemer hos bl.a. United. De oppgitte målene er visstnok innvendige, og det skal være tykkelsen som er det største problemet, da den utvendige størrelsen skal være 10,5" uten noe i frontlommene. I og med at 20" og 21" også er 9" tykk burde jo dette være et problem på disse også?
Dag Viking, AirbusTrond og andre som har 22": Stemmer dette?
Fikk en Samsonite-koffert til jul som jeg skal bytte til en mindre kabinkoffert. Den var kjøpt på Morris, så jeg har litt begrenset utvalg - de fører bare Samsonite, Victorinox, Titan og Carlson, så vidt jeg kan se.
Har noen tips til hvilket merke som er best av disse? Tror det står mellom Samsonite og Victorinox.
Fikk en Samsonite-koffert til jul som jeg skal bytte til en mindre kabinkoffert. Den var kjøpt på Morris, så jeg har litt begrenset utvalg - de fører bare Samsonite, Victorinox, Titan og Carlson, så vidt jeg kan se.
Har noen tips til hvilket merke som er best av disse? Tror det står mellom Samsonite og Victorinox.
Er det noe marked for brukt Rimowa på finn.no? Er vel såpass lite kjent til at noen søker på det. Har en Topas IATA.