Beste Kabinkoffert?

Noen som vet om Rimova er å få kjøpt i NY til hyggelig pris?
Betalte vel mye for min Topas IATA i BKK. Var dyrere enn hjemme og den store Topas spinneren koster enda mer i Bergen.

Kjøpte min Salsa på Eastside Luggage Company ved Grand Central. På det tidspunktet hadde ikke Rimowa noen forhandlere i Norge, så det er vanskelig å sammenligbe, men tror nok ikke det var noe dårlig kjøp.

Bare til info til dere som ev handler i Berlin og bruker TXL... I HAM og MUC sjekker man inn bagasjen først og går så til Zoll som sender alle dine innkjøp direkte på tollens bagasjebånd. Like ved er Taxfree kontoret man får pengene.

TXL også veldig enkelt, men først til tollkontoret rett innenfor døra terminal A ( bak de store skjermene med avg tider ). De stempler papirene, uten å sjekke innhold ), henter refusjonen vegg i vegg. Tusler til check-in og sender bagasjen.

Kjøpte nok en stor Topas koffert til EUR 669, refusjon EUR 74. Så netto pris litt over kr. 4.700. Har sjekket rundt kloden, og dette er rimelig...

Bare til info til dere som ev handler i Berlin og bruker TXL... I HAM og MUC sjekker man inn bagasjen først og går så til Zoll som sender alle dine innkjøp direkte på tollens bagasjebånd. Like ved er Taxfree kontoret man får pengene.

TXL også veldig enkelt, men først til tollkontoret rett innenfor døra terminal A ( bak de store skjermene med avg tider ). De stempler papirene, uten å sjekke innhold ), henter refusjonen vegg i vegg. Tusler til check-in og sender bagasjen.

Kjøpte nok en stor Topas koffert til EUR 669, refusjon EUR 74. Så netto pris litt over kr. 4.700. Har sjekket rundt kloden, og dette er rimelig...

Hvilken Topas? Regner med at det er en 28" vanlig alu? Saa du hva Topas Stealth kostet i 28, 30 eller 32?

Nest største 77,5x51x26.5, 4 cm kortere enn den største. Så på de andre men husker ikke priser. Greit sted å sjekke priser er koffer24.com

Et kort spm sånn noenlunde relatert til cabin size ihvertfall:
Har noen erfaringer med enten Arcteryx Covert C/O eller Osprey Farpoint 40?

http://arcteryx.com/product.aspx?language=EN&gender=Mens&category=Packs&model=Covert-Case-C-O
http://www.ospreypacks.com/en/product/backpacking/farpoint_40

Må finne en ny reisekamerat til min ukependling etter at ryggsekken ble gjenglemt på bussen, og begge disse har akkurat det jeg leter etter. Men ikke lett å velge mellom de, så hvis noen har noen erfaringer å dele hadde det vært alle tiders.

Eneste jeg pleier å ta med meg inn på flyet er en liten Tumi ryggsekk. I den har jeg alt det viktigste, dvs pass og penger, strømladere, ultrabook og ipad

Noen som har erfaring med Rimowa Limbo Cabin Multiwheel ® IATA ? Ser tøff ut i blygrå...

Jeg har en slik i svart, kuleste reisegadget ever! Er nok ikke den mest romslige kabinkofferten, men den har veldig lav egenvekt. Noe spesielt du tenker på?

Anbefaler Samsonite Pro DLX 3 Upright 55 cm med 2 hjul. Går inn i hylla på Dash og CRJ også. Helt stillegående hjul.

Egen lomme for flytende på fremsiden.

Den koster dobbelt så mye som andre Samsonite softside men er verdt det. Det er lyden (eller fravær av lyd) man betaler for...

Last edited:
Jeg har en American Tourister Business III Mobile Office by Samsonite

http://www.americantourister.co.uk/at-business-iii-mobile-office-43-2cm-17inch/product-en.htm

Koster ikke mer enn 699,- på bagorama, og er således ett godt alternativ for oss som ikke bruker denne hver dag. Ganske god plass, og passer i hattehyllen på SAS 737-600, 737-700 & 737-800. Widerøes Dash 8-100, Dash 8-300 & Dash 8-400

Veier ingen ting tom (nesten), og har god plass til 17" laptop mm.

Kan fint anbefale denne.

amto0597_01_at-business-iii-mobile-office-43-2cm-17inch-black.jpg

Er det noen av dere med 22" som har hatt problemer med å få med dem med dere ombord?

EDIT: Etter å ha lest litt anmeldelser rundt om på nettet ser jeg at enkelte rapporterer om problemer hos bl.a. United. De oppgitte målene er visstnok innvendige, og det skal være tykkelsen som er det største problemet, da den utvendige størrelsen skal være 10,5" uten noe i frontlommene. I og med at 20" og 21" også er 9" tykk burde jo dette være et problem på disse også?

Dag Viking, AirbusTrond og andre som har 22": Stemmer dette?

Har ikke hatt noe problem med mine 2 SAS-reiser og 1 DY-reise med 22, men begge ganger har den vært lett pakket. Funker helt fint riktig vei i hylla.

Fikk en Samsonite-koffert til jul som jeg skal bytte til en mindre kabinkoffert. Den var kjøpt på Morris, så jeg har litt begrenset utvalg - de fører bare Samsonite, Victorinox, Titan og Carlson, så vidt jeg kan se.

Har noen tips til hvilket merke som er best av disse? Tror det står mellom Samsonite og Victorinox.

Fikk en Samsonite-koffert til jul som jeg skal bytte til en mindre kabinkoffert. Den var kjøpt på Morris, så jeg har litt begrenset utvalg - de fører bare Samsonite, Victorinox, Titan og Carlson, så vidt jeg kan se.

Har noen tips til hvilket merke som er best av disse? Tror det står mellom Samsonite og Victorinox.

Jeg har en Victorinox NXT 4.0 (20 tommer, tror jeg) som jeg har hatt i mange år, og som er svært solid (byttet den gang ut en relativt dyr Samsonite hvor teleskophåndtaket ikke lenger var mulig å få inn - og det etter kort tids bruk).

Gå for en Samsonite Firelite cabinsize, den er superlett også. Bare 2kg.

Er det noe marked for brukt Rimowa på finn.no? Er vel såpass lite kjent til at noen søker på det. Har en Topas IATA.

Back