Beste Kabinkoffert?

Forstår men asiatene har nå hørt om dette... Og det kryr av dem i Hamburg også selv om byen vel ikke er den mest ledende i Europa..:wow:

Forresten har i år kjøpt en Ricardo full size koffert. Liked den meget godt, også expandable med forsterkning på hjørnene.. ( hos Macy ).

Da var Travelpro Crew 9 21" spinner bestilt, sammen med pc-veske.
Totalpris 1480kr inkl frakt.
Det er litt over en tidel av hva tilsvarende hadde kostet i Rimowa private jet ;)

Hvor bestilte du Travelpro?

Har vært på jakt etter forhandlere som shipper til Norge uten å måtte betale det tilsvarende kofferten koster i frakt :)

Hvor bestilte du Travelpro?

Har vært på jakt etter forhandlere som shipper til Norge uten å måtte betale det tilsvarende kofferten koster i frakt :)

Bestilte til USA, gratis frakt. De ville tatt 75 dollar for frakt til Norge, og da kommer vel gjerne moms i tillegg.

Så ble det visst en 25" spinner i tillegg, 1300kr. Ikke til meg, jeg har jo Rimowaen.

Last edited:
Joda, var i Maximillian ca. 1. Sept. Helt ribbet for nesten alt... Litt sjokkerende at deres egen sjappe var tom...

Dro opp i handlegata og fant det vi ville der... Men ganske ribbet der også..
.

Det ble en 80-liters Limbo på meg. Fikk anbefalt KaDeWe, og fant ikke ut på nett at Galeria på Alex hadde Rimowa, men så det etterpå - og Galeria hadde et langt større utvalg enn KaDeWe, som blant annet ikke hadde en Salsa jeg nok hadde vurdert (matt grå) om de hadde hatt den i passe størrelse. Dog ble aluminiumsrammen på Limbo avgjørende. :)

I Hamburg selger de både på Kaufhof Og Karstadt. Godt tilbud også. Virker som de promoterer Classic Flight om dagen med egen stand. Lite utvalg av Topas Titanium.

Stakk avgårde med Topas koffert, nest største innenfor IATA mål. Stablet fullt av mye annet fruen kjøpt Taxfree .

I terminal 1 ved inngangen til terminal 2 har tollen egen skranke , ytterst hvor de tar imot alle VAT saker. De sender kofferten med fruens saker inni, uten og sjekke innhold.

På innsiden Global Refund og cash raskt tilbake.

Men flyr man LH må man først inn i terminal 2, sjekke kofferten med tag til tollen som sender den.

Lettvint tjente penger. For oss ingen kø siden ikke noe Qatar eller andre sandkasse på vårt tidspunkt. ;)

Det ble en 80-liters Limbo på meg. Fikk anbefalt KaDeWe, og fant ikke ut på nett at Galeria på Alex hadde Rimowa, men så det etterpå - og Galeria hadde et langt større utvalg enn KaDeWe, som blant annet ikke hadde en Salsa jeg nok hadde vurdert (matt grå) om de hadde hatt den i passe størrelse. Dog ble aluminiumsrammen på Limbo avgjørende. :)
Har selv en Limbo Cabin (sort), den er veldig mottakelig for riper så har aldri turt å sende den med baggasjen. Har du prøvd å sende din?

Hvordan er prisene i Singapore kontra Tyskland på Rimowa?
Så de hadde butikk på Marina Bay Sands og vurderer å kjøpe noe der.

Har selv en Limbo Cabin (sort), den er veldig mottakelig for riper så har aldri turt å sende den med baggasjen. Har du prøvd å sende din?

80 liter er litt vanskelig å få med uten å sende... Diskusjonen har sklidd litt ut ift overskriften her. Riper får man bare regne med, etter hvert. Synes det er litt sjarmerende med slitte kofferter, nå synes jeg nesten den er litt for blank... Det blir naturligvis noe annet med en kabinkoffert!

Finnes det noen gode forretninger for kjøp av (kabin)koffert i Milano, som også har VAT refund-muligheter?

Last edited:
Lenge siden jeg gjorde det sist, og husker ikke.. Men husk at hvis du vil ha mva tilbake må du ha nonstop fly til Norge ...

Oi, sier du det ja. Jeg trodde det var slik at man måtte gjøre dette ved siste flyplass i EU - som da blir Kastrup - og at dette går ganske smertefritt?

Bestilte til USA, gratis frakt. De ville tatt 75 dollar for frakt til Norge, og da kommer vel gjerne moms i tillegg.

Så ble det visst en 25" spinner i tillegg, 1300kr. Ikke til meg, jeg har jo Rimowaen.

Funker i alle fall bra så langt, så får vi se hvor lenge den holder. Ruller bra, solid håndtak og mye mer stødig enn den ser ut på bildet.

IMG_4454.jpg

IMG_4457.jpg

Everest, joda vi har gjort det før hvis tingene er i eller er håndbagasjen ( som deg ).

Har du god tid, gå ut til tollen og inn igjen.. Kan bli stressfullt hvis kort connection og stor kø hos tollen.

Dette hvis f. eks Emirates, TG , andre store non-Schengen maskiner skal avgårde. En arme av folk som skal bringe mengder av kvitteringer fra alt fra Hennes og Mauritz til Lolex...:colgate:

Husker MUC sist august. Qatar køen var laaang. Hver med maange kvitteringer ..

Dette visste vi på forhånd ( tidlig på flyplassen )og ventet nærmere 45 min før vår tur..

Er det toll på innsiden ? Må ha stempel før Global Refund... Vi måtte ut og inn igjen... Men det er mange år siden...

Back