Beste Kabinkoffert?

Så at de i Munchen prøvde å promotere Topas Stealth... Vel, har alltid likt sort.... Noen kommentarer fra de som har tittet på den ?

Jeg måtte få et stempel i refund-papirene når jeg sendte kofferten, før jeg kunne få tilbake penger.
Har du sett på Travelpro Crew9 21" spinneren nå, er den bra, eller bør man satse på en vanlig 20"?

Sorry, den utflukten utgikk, skal stikke innom for deg naa i helgen.

Dette er vel Limbo som har fått Lufthansa-drakt?

Med spesiell farge.

Så at de i Munchen prøvde å promotere Topas Stealth... Vel, har alltid likt sort.... Noen kommentarer fra de som har tittet på den ?

Jeg vet om en som har en slik of ripene i den er veldig synlige. jeg tror ikke jeg ville kjoept en slik, men skal kikke paa den i Frankfurt om ett par maaneder

Her er LHs versjon: https://www.worldshop.eu/product/Rimowa-Lufthansa-Alu-Premium-Collection-Cabin-Trolley/1740877?1

Skal man ha sort, har jeg mer tro paa denne

https://www.worldshop.eu/product/RI...lection-Jumbotrolley-L-Night-Flight/1701337?2

Har sett dem flere ganger, ser snasen ut og akkurat bestilt en XL+ 4 hjuls for innsjekk. Den er ripefri og ultralett. I tillegg er den veldig rimelig

Etter å ha fulgt denne tråden en stund begynner jeg å bli overbevist om at en Rimowa er tingen! Men er litt i tvil hvilken modell jeg burde velge (Må være innenfor 55x40x20), noen av dere som kan fortelle meg største forskjellen mellom Salsa og Salsa Deluxe? Og kan de kjøpes evt uten LH brand på FRA?

Har og sett på denne https://www.worldshop.eu/product/RI...llection-cabin-trolley-Night-Flight/1701336?3 (Noe som burde tilsvare Salsa?) Noen som vet hva denne eventuelt koster på FRA? Skal en sveip innom der om ikke lenge.

GT:)

OT, men undrer på "Made in Germany" er made ? Kan jo mistenke Kina men montert i Tyskland ??

Tvilsomt at den er produsert og montert sammen i tyskland vel.

Det er jo ikke noe spesiell kvalitet på Rimowa, er jo mest for "look"...:)

De har faktisk fabrikk i Tyskland hvor de blir montert. De har også en i Tsjekkia - men de blir stemplet "Made in Europe". De har også en ny fabrikk i Canada.

Last edited:
Kjapt spørsmål som trenger kjapt svar: Frk GinTonic lander på FRA om noen få minutter og skal videre innen kort tid, kan hun handle Rimowa på Worldshop T1 uten å forlate airside?

Setter stooor pris på et raskt svar:)

Kjapt spørsmål som trenger kjapt svar: Frk GinTonic lander på FRA om noen få minutter og skal videre innen kort tid, kan hun handle Rimowa på Worldshop T1 uten å forlate airside?

Setter stooor pris på et raskt svar:)

Nei. Jeg ankom B og dro videre fra B schengen, måtte gjennom sikkerhetskontroll på vei tilbake til gaten. Begge Worldshop ligger utenfor sikkerhetskontrollen om jeg husker riktig. Det tar uansett ikke mange minuttene fra B, men fra A kan det bli langt å gå.

Nei. Jeg ankom B og dro videre fra B schengen, måtte gjennom sikkerhetskontroll på vei tilbake til gaten. Begge Worldshop ligger utenfor sikkerhetskontrollen om jeg husker riktig. Det tar uansett ikke mange minuttene fra B, men fra A kan det bli langt å gå.
Tusen takk for svar! Hun ankom A og gikk tunnelen til B, men fikk guidet henne over til landside og Worldshop B over telefon. I skrivende stund er en silke sort LH Elegance Collection cabin på vei hjemover:)

En morsom ide, men kan ikke se at det vil fungere i praksis.

Fremdriften er, på denne prototypen, plassert på den siden med minst areal. En liten dult fra en passerende pax vil få den til å tippe over.

Man må uansett bære den opp trapper.

Hvordan vil en slik koffert takle andre overfalter enn vanlig gulv?

Batteri, elektronikk og fremdriftssystemet vil ta opp en vesentlig del av volum og vekt, som vil begrense hvor mye man kan ta med.

Men som sagt, en morsom ide.

Ikke lett og bestemme seg, enten Salsa IATA eller Topas IATA...

Uansett, koffer24.de er jo meget billig, og kun 15euro i frakt til Norge for en koffert , og de trekker automatisk fra vat. Og bruker man denne koden "PROMO12" så får man ytterligere 20euro slått av prisen :)

Er i Hamburg nå.. Her har de bra utvalg av alle Rimowa i kjedebutikkene Karstadt og Kaufhof i motsetning til München hvor ingen av dem har det ( vel i september ). Har selv kjøpt Topas koffert . Litt tung men....^_^ Får igjen 11% på HAM....

I München er det jo en egen Rimowa butikk :) Der får du det meste, tilbehør også. I starten av handlegaten Maximilianstraße.

Joda, var i Maximillian ca. 1. Sept. Helt ribbet for nesten alt... Litt sjokkerende at deres egen sjappe var tom...

Dro opp i handlegata og fant det vi ville der... Men ganske ribbet der også..

Men utvalget her er ok, men nesten null niks Topas Titanium.. Men veldig mye "plastikk" her.. Jada, jeg vet at det ikke er plastikk ;)

Ser at asiatene er på krigsstien etter Rimowa, også med en LV papirpose... De står med kalkulator og sammenligner..

Back