Beste business class til Hong Kong

Nils

Newcomer
Hei

Skal reise til Hong Kong i april. Har mulighet til å reise business class, og lurte på om noen kunne gitt meg noen hint om hva som ville vært det beste valget på den strekningen. Kan reise fra de fleste flyplasser i Europa.

Hvis vi snakker direkte fra Europa, vil jeg nok si Catay Pacific, etterfulgt av Swiss, Lufthansa (hvis nye seter - tror de flyr 748 på den ruta) og BA på delt 2 plass.

Så kommer det vel litt an på hvilken allianse du samler poeng i, eller om du er innstilt på omveier for å maxe ut turen litt? ;)

Hvis du vil slippe en kjip tur i narrowbody kan Qatar være et alternativ. Tror likevel jeg hadde valgt CX.

Har fløyet ørten ganger i BA, som jeg synes er strålende. God søvn, veldig privat, gode slots, fint i LHR T5 og rå service.

Men de nye setene til Cathay i 777-300ER flyene er skikkelig rå. Det føles som First, og maten er god. Servicen er litt som hos Thai. Noe flimsete. Har den beste drinken jeg noensinne har smakt i lufta - Cloud9.

Hold deg laaaaaaaaaaaaaaangt unna dagflighter fra HKG. Det er 12 ufattelig kjedelige timer. Du skal være bra glad i å fly før det blir stas.

Ellers bør man ikke glemme Emirates. Fra ARN via DXB fly de et svært bra business class produkt.

Fra Oslo er vel Finnair raskest, Turkish billigst og Qatar mest smooth, og med QR får du wb hele veien, og lie flat helt fra Oslo. Er du heldig og får ny 738-kabin hos TK, har de også et topp C-produkt:)

De to-timers intra-Europaflightene du får hos LH, LX, BA etc er drepende kjedelige uansettom man flyr økonomi eller business synes jeg... Deilig å lande rett på OSL etter langrute. Sånn sett er TG også et bra tips

Back