Ben & Jerrys åpner på Oslo Lufthavn

Re: Ben & Jerrys åpner på Oslo Lufthavn

Rushet opp på OSL, men dette var absolutt ikke det helt store. En frittstående iskrembod med 11 smaksvarianter av kuleis. That's all. Prøvde 2 forskjellige kuler som ikke var kakedeig og de var absolutt under middels.

Synd de ikke satser på norske kvalitetsprodukter på fly og flyplasser. Hadde vært kjempebra med en isbar ifra Diplom is, Henning Olsen is eller en annen lokal aktør. Håndlaget iskrem hadde jo vært noe.
Med de prisene B&J is har her i landet, så tror jeg ikke norske produkter har så mye å frykte

Cant wait, blir strawberry cheesecake og cookie dough!

Blir to utfarter fra OSL i sommer, om en uke vrir jeg snuta mot BOO og SVJ med SK og WF. Neste mnd blir det JFK med DY

Er det ikke slik at Hennig-Olsen har lagt ned sin distribusjon? Det er i hvert fall ASKO som leverer isen til BJ på OSL.

ASKO eies av NorgesGruppen, så det kan nok være at det er de som har ansvaret for de to isbarene der.

Asko har distribusjonen for Hennig-Olsen over alt, også utenom Norgesgruppen.

Boksen kjøpt på Meny er produsert i Nederland.

For å teste ble det en boks med jordbær/ostekake. Ganske feit iskrem og grei nok, men dvask og søt jordbærsmak og kjedelige kjeksbiter. Absolutt ikke verdt 65 kr for 1/2 liter.

Så vidt jeg forstår lager Kulinaris i større grad "melkeis". Det gjør at man får fram bedre smaken av det man vil ha smak av, f.eks. lakris, som er min favoritt. Det gir en friskere is med mer smak.

For å teste ble det en boks med jordbær/ostekake. Ganske feit iskrem og grei nok, men dvask og søt jordbærsmak og kjedelige kjeksbiter. Absolutt ikke verdt 65 kr for 1/2 liter.

Dette er vel mer den amerikanske stilen på is? Uten at det nødvendigvis er dårlig, selv om det heller ikke er min favoritt. Men kanskje derfor jeg heller ikke er veldig imponert over isen med all "stafasjen" amerikanske selskaper liker å servere i C/F

Dette er vel mer den amerikanske stilen på is? Uten at det nødvendigvis er dårlig, selv om det heller ikke er min favoritt. Men kanskje derfor jeg heller ikke er veldig imponert over isen med all "stafasjen" amerikanske selskaper liker å servere i C/F

Ja, jeg tror det stemmer. Det finnes også produsenter i Norge som skryter av innhold av fløte, uten at jeg ser det helt store med det når det gjelder iskrem.

Den andre oppskrytte amerikaneren, Häagen-Dazs, synes jeg den er enda dårligere, med en nærmest "skilt" konsistens i de variantene jeg har prøvd.

Og skal det først være cookies, deig, sjokolade, ostekake og annet feite ting, så foretrekker jeg det i deres opprinnelige form. Og så får heller iskremen være frisk og ha rene smaker. :old

Det er på OSL. Hva hadde du ventet?
Ett tips: Kjeks er inkludert i prisen. Det står ingenting om dette så mange dropper antagelig kjeksen til fordel for papirbeger som de tror er billigere.

Ett tips: Kjeks er inkludert i prisen. Det står ingenting om dette så mange dropper antagelig kjeksen til fordel for papirbeger som de tror er billigere.

Poenget var ikke om kjeksen fulgte med eller ikke, men at alt på OSL er dyrt.

Poenget var ikke om kjeksen fulgte med eller ikke, men at alt på OSL er dyrt.
Jeg skjønte poenget ditt. Mitt poeng var ikke at det var billig siden kjeksen fulgte med, men at mange opplevde det som enda dyrere enn hva det faktisk er.

Jeg testet en kule i går den var ikke noe dyrere enn alt annet på OSL syns jeg

Ben & Jerrys åpner på Oslo Lufthavn

På mange isbarer er skille mellom kjeks og papir relativt syltynt.....

Betalte 49 kr for to kuler.

Litt dyrt da:P

Men hvordan er den prisen i henhold til Billy eller BigMac indeksen? "Merke" iskrem er jo ofte ganske dyrt worldwide.

Her nede koster merkeiskrem også skjorta selv om indeksen er halvparten av Norge.

Re: Re: Ben & Jerrys åpner på Oslo Lufthavn

Men hvordan er den prisen i henhold til Billy eller BigMac indeksen? "Merke" iskrem er jo ofte ganske dyrt worldwide.

Her nede koster merkeiskrem også skjorta selv om indeksen er halvparten av Norge.

I USA koster en boks bnj 18kr (pathmark) i Norge 50-60kr. To kuler på flyplassen tilsvarer 10% av en boks (ca).

Greit det er på en flyplass, men hvor mye fortjeneste skal de seriøst ha?

Men jeg betale lett 49kr, uten å angre.

Back